Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Mira er så fin :wub:

Beholder du hesten selv nå? Eller skal hun ut igjen på for?

Hun begynner å bli sliten i beina nå stakkars, så jeg beholder henne selv. Er redd hun ikke har så mange år igjen, og mtp frambeina(dårlig knær + seneskade) er det bedre at hun blir hos meg og får variert trening enn at hun blir satt ut til en som bare rir.

Skrevet

Hun begynner å bli sliten i beina nå stakkars, så jeg beholder henne selv. Er redd hun ikke har så mange år igjen, og mtp frambeina(dårlig knær + seneskade) er det bedre at hun blir hos meg og får variert trening enn at hun blir satt ut til en som bare rir.

Æsj, så kjipt med beina :( Hun er jo ikke gamle damen? Men ser den ja. Greit å følge med og ha kontrollen selv.

Skrevet

Æsj, så kjipt med beina :( Hun er jo ikke gamle damen? Men ser den ja. Greit å følge med og ha kontrollen selv.

Hun er bare 9 år, men har ikke vært helt heldig med helsa stakkars. Var jo allerede behandla i beina som 3åring hos gamle eier, og de har ikke blitt bedre. Hun er desverre en sånn type som ikke trives i ro, selv på sommerbeite går hun i kjelleren om hun ikke kan brukes, så hun skal få leve så lenge hun kan brukes på et nivå hun trives med.

Skrevet

Hun er bare 9 år, men har ikke vært helt heldig med helsa stakkars. Var jo allerede behandla i beina som 3åring hos gamle eier, og de har ikke blitt bedre. Hun er desverre en sånn type som ikke trives i ro, selv på sommerbeite går hun i kjelleren om hun ikke kan brukes, så hun skal få leve så lenge hun kan brukes på et nivå hun trives med.

Høres veldig fornuftig ut, selv om det er kjipt. Krysser fingra for noen gode år til!

• 1 month later...
Skrevet

Hverdagen begynner å falle på plass, med ny jobb, hest, Mira osv. Vi leker oss med litt av hvert, er mye i stallen og masse turer med bestevennen Ziva :) Søndag blir det tur til EDS

oEzr7V8ZA7ioh0-EX_ukS9qCSSllKXRJ7ls5HBaU

Når vi likesågodt hadde satt opp hinder til hesten fikk Mira leke seg litt også :)

DSC_2358_zpsrtyuvefu.jpg

Passet springer'n igjen, her klar for tur med hesten

DSC_2306_zpsagsx5ekt.jpg

Miras vaktplass i stallen. Får med seg alt som skjer!

11811446_10155820863220207_5306183706738

Ziva fikk prøve å løpe med hesten hun også

IMG_0065_zpsxl1db5ng.jpg

Regna hunder og katter her en dag, så Mira fikk tørr liggeplass utenfor boksen mens jeg trente hest

IMG_0044_zpscns3kgpg.jpg

IMG_0100_zpsnhuuyusf.jpg

Fine jentene!

IMG_0046_zps7rndmx2l.jpg

IMG_0089_zpsxzdm54sr.jpg

Eier av Ziva skal kanskje stille Mira etterhvert, treninga går veldig bra som dere ser :lol:

• Like 2
  • 4 months later...
Skrevet

På tide å tørke støv av tråden ser jeg. Mira har vært i super form i hele høst og vinter, ingenting som skulle tilsi at hun blir 10 år til våren. Med kiropraktor en gang hver 6 mnd og fiskeolje hver dag holder forkalkningen seg fint. Litt feil rekkefølge på bildene, nyeste først

DSC_2779_zpscgz2ytkj.jpg

Forrige helg, klar for hestetur!

12442923_10153474450740547_1612222478_n%

12243420_10156198293145207_1254926371910

Hestetur rett før snøen kom

DSC_2574_zps9c7s8mah.jpg

Hadde Mira, Ziva og hesten med på travbanen på samme dag.. aldri igjen :lol: 

DSC_2596_zpszkhmdq6d.jpg

Min innerst

12105928_10156109997860207_6714909868802

Testa refleksspray, prøvde å skrive Mira

DSC_2502_zpsnx1zk5b5.jpg

Nok en tur på travbanen

DSC_2680_zpsyq4hzixv.jpg

Og gått masse turer med bestevenninna selvfølgelig!

DSC_2726_zpsavwne9en.jpg

DSC_2733_zpsotkrebwk.jpg

DSC_2707_zpsh3hqzvqw.jpg

• Like 8

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...