Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår på snuta som ikke vil gro


Grynet
 Share

Recommended Posts

Tibbejenta på 2 år har fått et rart sår midt oppå snuta si. Jeg aner ikke hvordan hun har fått det, men det ser ikke pent ut :( Jeg mistenker at den andre hunden kan ha dratt av henne pelsen, for i begynnelsen var det ikke sår/blod, kun en bar flekk.

Hun har hatt det i mange uker nå, men det vil ikke gro! Vi var hos dyrlegen forrige fredag og fikk fucidin salve som vi skulle smøre på to ganger om dagen. Dette har ikke hatt noe effekt.

Har noen vært borti slike så før??

Kan jeg legge til bildet via telefon..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såret innenfor rekkevidde av tungen hennes, sånn at hun kan slikke på det? Det kan gjøre at salven blir slikket av før den får virke.

Fucidin er for mennesker også og er en bakteriedrepende salve, men det kan jo også være bakterier av en type/art som salven ikke virker på (den har vel begrenset virkeområde).

Hvis ikke såret gror, ville jeg dratt tilbake til veterinæren (etter ca en ukes tid uten å ha sett noen forbedringen ved salvebruken). Det er kanskje nødvendig å få resept på noe annet, eller det kan bli behov for å ta prøve av såret for å se hvilken bakterie det er, sånn at riktig virkemiddel for den bakterietypen kan iverksettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...