Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen nerder her ? :D Jeg bruker denne simulatoren : http://startpad.googlecode.com/hg/labs/js/enigma/enigma-sim.html Og skal løse denne : 610c81fb-4357-426b-886d-b75f4613972b.jpg

Så,URL 4QFDF henviser til et code sheet fra 24.10.1944 kl 17.11. Wehrmacht C og rotorene står på 3-2-4. Koden er sannsynligvis YES og ITR (utifra ringstellung 9-20-18 på kodearket,rett tidspunkt og dag) er et alternativ. Men jeg får ikke noe lesbart utav det ! Er det noen nerder her som vil vri hjernen? :) NRF og GRN får jeg ikke noe utav :(

Skrevet

Gc-kode? Prøvd å fiske på gcinfo sin chat?

GC4BRT1 har spurt om hjelp på Enigma forum men de var ikke så lure :) Så det jeg har har jeg funnet selv. Det er et steg jeg overser her men hvor? Og hva ? :)

Skrevet

Attraktiv dt-kombo. Har lagt den foran nesa på en av kodeknekkerene her oppe. Må jo være en aldri så liten løk?..

Takk :) Ja,jeg vet. Jeg mangler bare denne 5/3,5 og 4,5/5 på hele j-..... matrisen :) Og denne er den mest "løsbare" i denne landsdelen :) Har lagt den unna en god stund men nå måtte den frem igjen og det er jo til å bli sprø av :)

• Like 1