Gå til innhold
Hundesonen.no

Eldre hund


charlotte
 Share

Recommended Posts

Lisa (labrador) er 10 år, veldig sprek fysisk sett, helt frisk i alle ledd og kropp. Men sansene begynner å svikte, hun hører dårlig, ser litt dårlig, og er litt skvetten og rar. Noen ganger går hun rundt med bust på manken og boffer uten at det skjer noe, og hun vil ikke kjøre bil lenger, er litt engstelig. Hvordan opplevde/opplever dere deres gamle hund og på hvilket tidspunkt bestemte dere at det var på tide å la hunden gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Akkurat som at våre foreldre og besteforeldre blir gamle så blir dyrene det. Med mindre de får sine liv forringet av smerter og alvorlig sykdom så får de leve så lenge halen logrer og matlysten er tilstede, og at de fortsatt har glede av frisk luft, menneskelig kontakt og rolige gåturer. Jeg synes god dyrevelferd også bør inneholde muligheten til å få en god alderdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun er litt engstelig kan jo komme av at sansene svekkes og at det er litt uvant nå. Til en viss grad vil hun jo antagelig venne seg på dette etterhvert, antar jeg og forhåpentligvis bli litt mindre engstelig. Ellers er det vanskelig og si akkurat hvor grensen går, men den dagen jeg ser at hunden min plages så kommer jeg ihvertfall til å tenke igjennom det nøye, også får man se da og ta en avgjørelse på om det er ille nok eller om det er levelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...