Gå til innhold
Hundesonen.no

Introdusere hund og katt


bippo
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har et lite problem. Svigermor har en katt som er like gammel som Bobby (6 mnd) og vi trenger at de blir venner, eller at de i det minste skal komme overens. Vi har introdusert dem for hverandre, Bobby elsker katten og vil bare leke, hun er derimot ikke like sjarmert av han. Hun virker nysgjerrig på han, og følger etter om jeg tar med meg Bobby inn i et annet rom, men om han vender oppmerksomheten mot henne skyter hun rygg og står klar med poten. Hun rømmer ikke, så det er jo noe.

Jeg liker ikke katter, så jeg har ikke problemer med å se for meg at hun klorer ut øynene hans om hun får sjansen. Fordi jeg er litt stressa rundt katten holder jeg meg unna når de treffer hverandre, så ingen blir påvirket av meg.

Er det noen som har noen gode tips?

Forresten så er det bare å flytte denne, var litt usikker på hvor jeg skulle plassere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Malamuten. De trenger nok bare litt tid på å bli trygge på hverandre, da spesielt katten. Prøv å ha Bobby i bånd når de er i samme rom/hus så han ikke får mulighet til å løpe etter. Hvis han roer seg rundt katten, og forhåpentligvis slutter å bry seg så mye, vil jeg tro at katten kommer til å komme nærmere og nærmere etter hvert som den blir tryggere.

Tror det kommer til å gå seg til. Bare gi det tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, takk for tips! Hadde de begge i stua en times tid i går, tror det gikk ganske bra. Bobby var i bånd ved siden av meg, katta fikk komme inn i sitt eget tempo. Bobby var rolig (han har blitt VELDIG flink på 'bli'-kommandoen), katta klarte til slutt å snu ryggen til han, og hun rullet også rundt på gulvet for å få kos, selv om han var bare en meter unna. Hun skjøt ikke rygg (hvertfall ikke like mye) og han måtte mye nærmere før hun gikk i forsvarsmodus. På ett tidspunkt klarte ikke Bobby å klare seg lenger, så han begynte å hoppe rundt henne og bjeffe (han hadde såå lyst til å leke), men da freste katta litt og løp opp trappa.

Hvordan bør jeg gå frem videre? Vi lot dem ikke være sammen såå lenge i går, da vi tenkte at det sikkert er slitsomt for dem begge å ikke få slappe helt av, men vi tenkte vi skulle prøve med en times tid i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Prøvde igjen i dag, katta var skeptisk i starten, men til slutt lå de på hver sin side av meg i sofaen og sov. Hun liker det ikke når han løper/har brå bevegelser, da skyter hun rygg og blir veldig på vakt. Hun roer seg med en gang han gjør det, så det går jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...