Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Akkurat nå er jeg litt sur på v&h...

De gidder faktisk ikke lage et eneste av de kyllingfrie fôrene sine i 5kg eller 20kg.

-Nei, det er kun i 0,5 kg og kjøttboller. KJØTTBOLLER , faktisk :(

- Ren vom da, det har dere da alltid hatt i 20 kg.?

-Nei, det har vi sluttet med. Kun 0,5 kg og KJØTTBOLLER

- Kommer dere til å produsere større pakninger av kyllingfritt fôr?

-Nei, det har vi ingen planer om...

#**# I #@#*

Så da endte jeg med å kjøpe fôr stappet med antibiotikaoppfostrede kyllinger. For ikke å snakke om laksen med all dritten den måtte inneholde...

Så nå er spørsmålet: finnes det fornuftige alternativ? (nei, tørrfôr er hverken fornuftig eller alternativ for 10 jakthunder + et fleskedyr)

Kjøttnils ser jeg har ren vom. Men den er ikke vitaminisert? Samme med provit? Det går selvsagt ann å blande litt, og slenge oppi litt vitaminblanding. (tidligere kjøpte jeg vomkapp fra provit og "lagde" eget fôr, det er ikke noe jeg ønsker tilbake til...)

Noen andre leverandører som har ferdige kjøttblandinger som ikke koster skjorta?

Skrevet

Provit sitt nye skal være fullfôr, tror jeg. Fikk en prøve på D4A, falt i smak ihvertfall.

Ellers har du jo alternativer som MUSH og Nature's Best, men de koster skjorta, da.

Skrevet

Provit sitt nye skal være fullfôr, tror jeg. Fikk en prøve på D4A, falt i smak ihvertfall.

Ellers har du jo alternativer som MUSH og Nature's Best, men de koster skjorta, da.

Noen anelse om pris?

• Like 1
Skrevet

Norwegian Polar er i følge hjemmesiden basert på storfe, sau og gris. Det kan jo være verdt et forsøk?

NP ja :) De hadde jeg glemt! Riktig nok ikke rått, men kjøttmat er det jo :)

Skrevet

Jeg kjører 50/50 tørt og provit storfe, syns det fungerer bedre enn V&H. Og trenger man mer fett o.l. så går jeg over til Provit vom.

Betaler, i dyrebutikk, 115kr for 3 kg. Vil tro man tjener på å kjøpe direkte og 14 kg sekker.

Skrevet

Du kan ikke i det minste få en veldig bra pris på 500g-pølser om du bestiller veldig mye av gangen?

Ellers er ikke Prey Model egentlig vanskelig heller, men kan tenke meg at det blir mye mer jobb enn når man bare har en eller noen få såklart.

Skrevet

Siden du har ti + hunder så ville jeg forørt meg rundt angående pris. Og da ener ejg både forhndlerne og butikene, for du kjøper jo større kvanta.

HAr fora en hund på provit. Den er jo i terninger så lett å posjonere ut men vitaminpulveret kommer ved sidenav og må blandes i maten. Maten tar også større plass i fryseren.

Norwegian-polar er jo kjøttfarse kokt og deles lett til 1 kg blokker med å hive blokka ned på sementgulv eller lignende.

Kjøtt-nils vet vet jeg ikke noe om heller ikke de andre som er nevnt.

Skrevet

Siden du har ti + hunder så ville jeg forørt meg rundt angående pris. Og da ener ejg både forhndlerne og butikene, for du kjøper jo større kvanta.

HAr fora en hund på provit. Den er jo i terninger så lett å posjonere ut men vitaminpulveret kommer ved sidenav og må blandes i maten. Maten tar også større plass i fryseren.

Norwegian-polar er jo kjøttfarse kokt og deles lett til 1 kg blokker med å hive blokka ned på sementgulv eller lignende.

Kjøtt-nils vet vet jeg ikke noe om heller ikke de andre som er nevnt.

Vitaminpulver kommer i foret til provit nå :)

Skrevet

I storsekk også ? Da er det bra :)

Har bare kjøpt 3 kg, men har inntrykk av det på hjemmesiden.

Skrevet

Du kan ikke i det minste få en veldig bra pris på 500g-pølser om du bestiller veldig mye av gangen?

Ellers er ikke Prey Model egentlig vanskelig heller, men kan tenke meg at det blir mye mer jobb enn når man bare har en eller noen få såklart.

Jo da, men det blir fortsatt dyrt når det går mellom 3 og 5 kg om dagen ;)

Men får sjekke hva det er mulig å få provit for, og evt Kjøttnils. Sist jeg brukte provit kjøpte jeg kasser med 200kg avskjær hos hedopp for 500 kr :) Er vel ikke snakk om den prisen nå, tenker jeg :P

Skrevet

Har bare kjøpt 3 kg, men har inntrykk av det på hjemmesiden.

Ja ser sann ut på nettsiden og det er da et framskritt i riktig retning

Skrevet

Vitaminpulver kommer i foret til provit nå :)

Åh? Var ikke i 14 kg sist vi kjøpte. Er noen mnd. siden da.

Hvor mye koster 14 kg provit (ca, det varierer litt mellom utsalgsstedene)? 

Mener vi betalte rundt 395 for 14kg.
Skrevet

Jeg kjøper Oktan rett fra produsent. Koster litt allikevel,men supplerer med hest,kanin og det jeg ellers måtte få tak i billig. I NP er det svin så det styrer jeg unna.

Skrevet

Bikkjene fungerer på hva som helst, det er kyllingproduksjonen jeg ikke er så glad i å støtte. Sånn sett er vel ikke kalkun noe særlig bedre? (Eller er det kanskje det? )

Balto og Oktan er altså ferskfôr? *sjekke ut* :)

red: baltofor har vom også :) og de har lager nærme! Jeg trenger bare en ekstra fryser eller to for å handle der :P

Skrevet

Veldig bra pris på Baltoforet. Men man må kjøpe en pall? Eller to om man vil ha to forskjellige typer. Det var dumt :(.

Ja, ser ut som man kan gjøre gode kjøp der om fryseplassen strekker til, eller kanskje kjøper sammen med andre..

Skrevet

Ja, ser ut som man kan gjøre gode kjøp der om fryseplassen strekker til, eller kanskje kjøper sammen med andre..

Det enkleste er jo å ringe de for å høre om muligheten for kjøp av mindre enn en pall.

• Like 1