Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørr pga. vinteren?

Recommended Posts

Min hund har i det siste flasset en del. Virker veldig tørr i pelsen. kan dette komme av vinterværet? At det er tørt og veldig kaldt ute? Blir flasset bare at å ha dekkenet på. Hun har ikke vært plaget med dette etter at vi byttet for. Har brukt foret nå i 1 år uten noe slags flass, men nå plutselig har det blitt sånn. Så om det har noe med luftfuktighet å gjøre ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være pga. været, men det kan også være grunnet at hunden har begynt å reagere på fóret igjen.

Hadde for mange år siden en dobermann som flasset ved kaldt vær, denne smurte jeg godt inn med aloeveragele og det fungerte veldig bra. Ble klissen i pelsen da, men hva gjør vel det? Flasset ble borte og pelsen holdt seg fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevde allergier som kommer etter en god stunds bruk av hundefór ja. Noen hunder er bare slik at de etter en stund blir senisble ovenfor den maten de får, dog har aldri opplevd det på de som gir ferskt eller BARF da. Men tørrt. Men, vil tro det er vinteren og været som gjør at din reagerer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja det er omega 3 i tørrforet. :D Får bare se om det går over ved værforandring. Håper det ikke er foret, for har endelig funnet et godt for, etter å ha prøvd masse typer.. Uansett, skal gi tilbakemelding.

Men selvom det er omega3 i foret så kan det lønne seg å tilsette litt ekstra omega3 i foret spesiellt om vinteren.

Hvilket for går hun på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...