Gå til innhold
Hundesonen.no

Tør jeg melde?


Mud

Recommended Posts

Loke liker den nye maten og han ser ut til å begynne å legge på seg.I tillegg har han fått skikkelig krage (les:vinterpels) og han beveger seg nå normalt så vidt jeg kan se, -jeg kan heller i kjenne noen forskjell i låromkretsen lenger.

Han begynner i det hele tatt å bli ganske flott (etter min heeeelt subjektive syn selvfølgelig) og nå lurer jeg altså på om jeg skal våge å melde han på utstillingen i Bø...

Jeg har aldri stilt en hund før og jeg kommer sannsynligvis til å drite meg loddrett ut,men bare det er meg og ikke bikkja de flirer av så er det ikke så farlig.. :wink:

Desverre har jeg ikke lykkes i å krympe han enda så han er fortsatt 2-3-4cm over rasestandar :)

Er det veldig skummelt å stille hund?Det ser så veldig alvorlig ut noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste som kan hende er at dommeren gir det en sløyfe med en annen farge enn rød. Tror neppe du blir halshogd eller forfulgt :wink:

Meld deg på!!! Jeg tror også du virkelig har lyst :P

Går det ikke "bra" på utstillingen så har du uansett fått se mange flotte hunder og pratet med mange hygglige folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg på i morgen eller i kveld...Hi Hi :)

*gruegledermeg*

Tror neppe han gjør det knallbra men...Oppdretter har ingen forhåpninger til han i ringen og hun har nok mer peil enn meg :D

Men morro lell... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har lyst til å stille han for meg er det bare å si i fra

Hadde jo vært moro å stille pelsen din, Annette :) Men jeg syns du godt kan gå med han, slik at jeg kan knipse bilder fra utsiden av ringen :D

Også har jeg vel hendene ganske så fulle hele helgen #-o :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert trent tannvisning og klåing både her og der. Men hvis ikke...så er det enda tid. Få fremmede til å gjøre det, også.  

Lykke til i Bø.

*kremt*

Joda..vi jobber med saken...Han er omplasseringshund og litt sånn sær på enkelte ting.Nå er det egentlig bare kloklipp vi sliter skikkelig med fortsatt,der går han i forsvar noen ganger..Og så var det analkjertlene..

Men testikler og tenner går greit nå egentlig.Og sannsynligvis veldig greit på utstillingen -jeg har nemlig erfart at han er aldri så rolig og medgjørlig som på slike steder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld han på du, og kos dokke! Men eg lurte på en ting, du skriver at han er omplasseringshund. Har du alee papirene på han? Det må du ha..

Jepp.Jeg har stamtavle og alt :wink: Han er registrert på meg.

Jeg kjøpte han jo,men i "voksen"alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da, det kommer nok til å gå kjempe bra, bare prøv å slapp mest mulig av for da blir hunden også roligere, og møt opp på utstillingen i god tid før dere skal inn i ringen, slik at både du og hunden får tid til å bli vant med miljøet og omgivelsene :D skal stille i Bø jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...