Gå til innhold
Hundesonen.no

Tør jeg melde?

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Loke liker den nye maten og han ser ut til å begynne å legge på seg.I tillegg har han fått skikkelig krage (les:vinterpels) og han beveger seg nå normalt så vidt jeg kan se, -jeg kan heller i kjenne noen forskjell i låromkretsen lenger.

Han begynner i det hele tatt å bli ganske flott (etter min heeeelt subjektive syn selvfølgelig) og nå lurer jeg altså på om jeg skal våge å melde han på utstillingen i Bø...

Jeg har aldri stilt en hund før og jeg kommer sannsynligvis til å drite meg loddrett ut,men bare det er meg og ikke bikkja de flirer av så er det ikke så farlig.. :wink:

Desverre har jeg ikke lykkes i å krympe han enda så han er fortsatt 2-3-4cm over rasestandar :)

Er det veldig skummelt å stille hund?Det ser så veldig alvorlig ut noen ganger...

Skrevet

Det værste som kan hende er at dommeren gir det en sløyfe med en annen farge enn rød. Tror neppe du blir halshogd eller forfulgt :wink:

Meld deg på!!! Jeg tror også du virkelig har lyst :P

Går det ikke "bra" på utstillingen så har du uansett fått se mange flotte hunder og pratet med mange hygglige folk :)

Skrevet

meld deg på! har selv en hund som har sine feil,men synes det er gøy å få kritikker for å lese hva de synes er bra,og hva som er minde bra osv. :)

Skrevet

Da melder jeg meg på i morgen eller i kveld...Hi Hi :)

*gruegledermeg*

Tror neppe han gjør det knallbra men...Oppdretter har ingen forhåpninger til han i ringen og hun har nok mer peil enn meg :D

Men morro lell... :wink:

Skrevet
Hvis noen har lyst til å stille han for meg er det bare å si i fra

Hadde jo vært moro å stille pelsen din, Annette :) Men jeg syns du godt kan gå med han, slik at jeg kan knipse bilder fra utsiden av ringen :D

Også har jeg vel hendene ganske så fulle hele helgen #-o :wink:

Skrevet

Du har sikkert trent tannvisning og klåing både her og der. Men hvis ikke...så er det enda tid. Få fremmede til å gjøre det, også.

Lykke til i Bø.

Skrevet
Du har sikkert trent tannvisning og klåing både her og der. Men hvis ikke...så er det enda tid. Få fremmede til å gjøre det, også.  

Lykke til i Bø.

*kremt*

Joda..vi jobber med saken...Han er omplasseringshund og litt sånn sær på enkelte ting.Nå er det egentlig bare kloklipp vi sliter skikkelig med fortsatt,der går han i forsvar noen ganger..Og så var det analkjertlene..

Men testikler og tenner går greit nå egentlig.Og sannsynligvis veldig greit på utstillingen -jeg har nemlig erfart at han er aldri så rolig og medgjørlig som på slike steder :D

Skrevet

Meld han på du, og kos dokke! Men eg lurte på en ting, du skriver at han er omplasseringshund. Har du alee papirene på han? Det må du ha..

Skrevet
Meld han på du, og kos dokke! Men eg lurte på en ting, du skriver at han er omplasseringshund. Har du alee papirene på han? Det må du ha..

Jepp.Jeg har stamtavle og alt :wink: Han er registrert på meg.

Jeg kjøpte han jo,men i "voksen"alder.

Skrevet

Lykke til da, det kommer nok til å gå kjempe bra, bare prøv å slapp mest mulig av for da blir hunden også roligere, og møt opp på utstillingen i god tid før dere skal inn i ringen, slik at både du og hunden får tid til å bli vant med miljøet og omgivelsene :D skal stille i Bø jeg også :D

Skrevet

Jeg sliter med åmelde meg på?Skalmedleelektronisk men det kommer bare opp et hvitt bilde etter kortbetalingen?Er jeg påmeldt da?Noen som vet?

Skrevet

hmm det er jeg ikke sikker på, har ikke meldt meg på ennå, og husker ikke hva soom kom frem sist gang jeg meldte på i november!! har du fått mail fra nkk med bekreftelse at du er påmeldt da? :?

Skrevet

Hi hi!Da er vi meldt på... :D

Litt nervøs allerede jeg...

ÅÅ..nå fikk jeg enda mer lyst til å dra til Bø! Morsomt å se Loke bli stilt! :P Men det er så langt dit :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...