Gå til innhold
Hundesonen.no

Velge bilde

Guest Jonna

Recommended Posts

Blaze ble Nv-05 på Hamar =D> (Old news)

Men nå skal jeg velge ut to bilder av dem som ble tatt av fotografen. Jeg skal ha ett hode bilde og ett oppstillingsbilde.

Bildene det står i mellom er: (kelpie skal stilles opp naturlig)

Oppstillingsbilder:

*003- men jeg syns hun har bakbena litt for godt under seg

*008- men hun "går" med bakbena.

Hodebilder:

*009-ett meget pent bilde, men jeg kjenner ikke igjen hunden min :)

*012- typisk Blaze uttrykk, men ikke så "pent"

Bildene finner du her: http://www.mamut.no/parakon

19.november, A.Kelpie.

ps: du kan forøvrig se mange andre av rasevinnerene der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser så langt ut som folk er like uenig som jeg er med meg selv.

kelpien stilles gjerne høyt med hode i norden. Her er ett bilde av mammaen til Blaze:

http://www.ozways.se/Kelpiebilder/Namn%20G...vans%20Vera.jpg

Slik stilles dem i hjemlandet.(jeg kommer aldri til å stille hunden min slik!!)

http://www.ozways.se/au_images/KlaSimplyAs...sdoodasgold.jpg

Jeg syns det ser fælt ut for hunden, ser det ikke på dette bilde, me noen ser du at nesten blir "hengt" :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :-).

Jeg tror jeg ville valgt nr 12 som hodebilde - hun er mer livfull der, på det andre ser hun litt "bekymra" ut :-).

Av de oppstilte bildene er det verre.... Om hun hadde stått litt mer tilbake med bakbeina på bilde nr 3 ville det vært perfekt, men det er jo ikke dårlig heller :-). Jeg ville nok valgt nr 3 ja :-).

Lille Blaze har jo blitt voksen dame jo !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :-).  

Jeg tror jeg ville valgt nr 12 som hodebilde - hun er mer livfull der, på det andre ser hun litt "bekymra" ut :-).  

Av de oppstilte bildene er det verre.... Om hun hadde stått litt mer tilbake med bakbeina på bilde nr 3 ville det vært perfekt, men det er jo ikke dårlig heller :-). Jeg ville nok valgt nr 3 ja :-).  

Lille Blaze har jo blitt voksen dame jo !!!

No more: "Lille frøken" 4 you :)

Men ved siden av dine "damer" så blir jo hun Lillefrøken igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydligvis full enighet om hodebilde.

Jeg som syns det var så fint det hun har munnen lukke på og ser inn i kamera. Det må være 1 av 1000 ganger hun greier det OG det ble fint. Somoftest så prøver hun å overfalle kamera på det tidspunktet :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydligvis full enighet om hodebilde.

Jeg som syns det var så fint det hun har munnen lukke på og ser inn i kamera. Det må være 1 av 1000 ganger hun greier det OG det ble fint. Somoftest så prøver hun å overfalle kamera på det tidspunktet :oops:

Jeg er ikke enig med de andre :P Jeg ville også valgt det som hun kikker inn i kamera på (009)

Og 003 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vokst i skinnet sitt ja må jeg si ! Vakker frøken (for DET er hun jo fortsatt *ler*).

Inntil våren 2007 om alt går etter planen :wink: Love

Om alt går etter planen da så er hun nok ikke frøken lenger, men hun er sikkert vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder av blaze.. Jammen fant jeg ikke faren til Tella der også :D Bare å gå inn på Australian Shepherd..

Jeg så ham :) Shepherdene gikk rett før Kelpien. Nydelig hund, likte ham meget gått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer fo 3 og 12.

Mye flotte bilder der. Godt å se at det har blitt leid inn noen skikkelig fotografer igjen. Har vært litt dårlig kvalitet på den del bilder i BIR kavalkaden et par år.

Han var en ivvrig fortograf! Enda vi kom på slutten av dagen (rasen var sist i sin ring) så lå han på alle 4 og tok bilde og pratet med seg selv "Åh, det ble bra osv" Han må ha tatt 30-40 bilder pga jeg tror jeg sto der i 5 min og det blinket konstant rundt meg av blitzer. Morro med fine resultat på bildene :)

Jeg tror jeg har bestemt meg for oppstillingbilde! Det blir 3. Men hode bilde greier jeg ikke å bestemme meg for.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med ivrige fotografer som tar mange bilder. Er jo moro å ha bilder fra slike happenings. Eneste jeg savner litt, er denne plakketen som Jan Kolpus brukte, som det stod Norsk Vinner på.

Ene året Bogar ble BIR, kuttet fotografen labbene :-S

Du får kjøpe begge hodebildene da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...