Gå til innhold
Hundesonen.no

Smooth coated Afghaner.

tm100021

Recommended Posts

http://www.showdogcity.com/Sundance.html

slepper pelsstell da;) Men skal jeg først ha affe så skal jeg ha med laaangt pels.. Forresten, hva er det som har skjedd, en mutasjon?

Neppe en mutasjon, mere et "pust fra fortiden" vel.. De aller fleste hunderaser har jo en fortid hvor mye variasjon var vanlig og at det en gang i blant dukker opp noe i genene er vel ikke så rart. Det kan jo hende at det har blitt født korthårete iblant men at de som regel har fått samme skjebne som hvite boxere fikk før i verden.. :P

Fin var den i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel slik afghanere flest drømmer om å være - uten den lange silkepelsen som eierne er så glade i, men som samler opp alt av rusk og rask og gjør at de bare får luftes på veien i utstillingskarrieren...

Jeg tenker ikke greyhound, men på noen av de andre, orientalske myndene - korthåret saluki, for eksempel. Den har en utrolig blank, glatt pels - hadde vært artig å vite hvor "stri" den var - i forhold til afghanerens bløte.

Men litt typisk amerikanere å være stolt av alt som ikke blir "som det skal være", og begynne å presentere den ene særheten som en "ny rase" :-)

Ellers er vi mennesker så opptatt av å være like, eller gjøre det samme som alle andre... men når det gjelder hund, da er sjeldenheter og rarieteter det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...