Gå til innhold
Hundesonen.no

Mallemix vurderes solgt

Puttiva
 Share

Recommended Posts

Legger ut en annonse for en venninne. Og jeg kan absolutt gå god for både hunden, og slekta til hunden. Fantastiske dyr. Og fantastiske nåværende eiere.

Nydelig blandingstispe vurderes solgt til aktivt hjem. Egner seg for lydighet, agility etc. 1,5 år gammel. Trenger trening i alt av grunnleggende lydighet, men er godt miljøtrent og håndtert i alle øvelser. Førermyk og fungerer fint i flokk. Begge foreldre kan treffes hos oss. Du må kunne tilby et aktivt hjem hvor det brukes tid på fysisk og mental stimuli av hunden, være genuint interessert i hund og hundehold, holde kontakten med oss slik at vi får følge hunden og du må kunne tilby et hjem hvor hunden får bli gammel. Mor er blanding av malinois (75%) og shaefer (25%), far er renraset malinois. Hun er chippet og vaksinert og koster 6000,- Hennes søsken fungerer godt som både tjenestehund, redningshund + lp, ag og freestyle- utøvere. Fine individer som er utrolig gøy å jobbe med.

10628551_10152364480446895_2499165766377

10437341_10152364478081895_7615839335253

Ta kontakt for fler spørsmål, så kan jeg henvise videre til eieren :)

Hunden holder nå til i Nannestad ved Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har virkelig hunder bak seg som har ipo-titler eller jobbet som tjenestehunder, så kan dere ta kontakt med Hundeskolen i forsvaret..

Eier vil helst ikke at hunden skal til forsvaret slik jeg har forstått, for der blir det ofte vanskelig å følge dem opp. Tror hun har vært i kontakt med dem tidligere, da de var valper, men slått det fra seg til en "siste mulighet". Helst vil hun at hunden skal til et privathjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier vil helst ikke at hunden skal til forsvaret slik jeg har forstått, for der blir det ofte vanskelig å følge dem opp. Tror hun har vært i kontakt med dem tidligere, da de var valper, men slått det fra seg til en "siste mulighet". Helst vil hun at hunden skal til et privathjem.

Jaok. Da har ikke jeg noen forslag. RIK utgår ettersom det er krav til FCI-godkjente hunder.. Men, det kan jo hende at noen i andre grener kan være interessert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tipse eier om å annonsere på tjenestehunder kjøpes/selges på facebook, der er det ganske bra marked for arbeidshunder, og kanskje også nrh bruktmarked og nrh - Norske redningshunder.

Anbefaler å dele på NRH sitt bruktmarked dersom eier tror hun kanskje kan egne seg innen den type arbeid. Det er blandinger velkomne :)

Takk for tips. Det er videreformidlet :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dele med andre som har erfaring eller er interessert i belgerne, nettopp på klubbens FB-side? Nå er hun jo ikke renraset, men jo nesten ren Malle, og om de godtar det såklart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...