Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Legger ut en annonse for en venninne. Og jeg kan absolutt gå god for både hunden, og slekta til hunden. Fantastiske dyr. Og fantastiske nåværende eiere.

Nydelig blandingstispe vurderes solgt til aktivt hjem. Egner seg for lydighet, agility etc. 1,5 år gammel. Trenger trening i alt av grunnleggende lydighet, men er godt miljøtrent og håndtert i alle øvelser. Førermyk og fungerer fint i flokk. Begge foreldre kan treffes hos oss. Du må kunne tilby et aktivt hjem hvor det brukes tid på fysisk og mental stimuli av hunden, være genuint interessert i hund og hundehold, holde kontakten med oss slik at vi får følge hunden og du må kunne tilby et hjem hvor hunden får bli gammel. Mor er blanding av malinois (75%) og shaefer (25%), far er renraset malinois. Hun er chippet og vaksinert og koster 6000,- Hennes søsken fungerer godt som både tjenestehund, redningshund + lp, ag og freestyle- utøvere. Fine individer som er utrolig gøy å jobbe med.

10628551_10152364480446895_2499165766377

10437341_10152364478081895_7615839335253

Ta kontakt for fler spørsmål, så kan jeg henvise videre til eieren :)

Hunden holder nå til i Nannestad ved Gardermoen.

Skrevet

Du kan tipse eier om å annonsere på tjenestehunder kjøpes/selges på facebook, der er det ganske bra marked for arbeidshunder, og kanskje også nrh bruktmarked og nrh - Norske redningshunder.

Skrevet

Hvis hun har virkelig hunder bak seg som har ipo-titler eller jobbet som tjenestehunder, så kan dere ta kontakt med Hundeskolen i forsvaret..

Eier vil helst ikke at hunden skal til forsvaret slik jeg har forstått, for der blir det ofte vanskelig å følge dem opp. Tror hun har vært i kontakt med dem tidligere, da de var valper, men slått det fra seg til en "siste mulighet". Helst vil hun at hunden skal til et privathjem.

Skrevet

Eier vil helst ikke at hunden skal til forsvaret slik jeg har forstått, for der blir det ofte vanskelig å følge dem opp. Tror hun har vært i kontakt med dem tidligere, da de var valper, men slått det fra seg til en "siste mulighet". Helst vil hun at hunden skal til et privathjem.

Jaok. Da har ikke jeg noen forslag. RIK utgår ettersom det er krav til FCI-godkjente hunder.. Men, det kan jo hende at noen i andre grener kan være interessert..

Skrevet

Du kan tipse eier om å annonsere på tjenestehunder kjøpes/selges på facebook, der er det ganske bra marked for arbeidshunder, og kanskje også nrh bruktmarked og nrh - Norske redningshunder.

Anbefaler å dele på NRH sitt bruktmarked dersom eier tror hun kanskje kan egne seg innen den type arbeid. Det er blandinger velkomne :)

Takk for tips. Det er videreformidlet :)

• Like 1
Skrevet

Hva med å dele med andre som har erfaring eller er interessert i belgerne, nettopp på klubbens FB-side? Nå er hun jo ikke renraset, men jo nesten ren Malle, og om de godtar det såklart. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...