Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du opplevd å måtte avlive hunden din? Eller går du gjennom dette nå?


Kristinm
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg er en journaliststudent som skal skrive en reportasje om forholdet mellom kjæledyr og mennesker. Fokuset skal ligge på hvor tøft det kan være når hunden er syk eller skadet, og hvordan det er når det beste for hunden er avliving. Jeg ønsker å snakke med noen som har vært gjennom dette, eller med noen som går gjennom dette nå.


Saken skal ikke bare handle om tapet av en hund, men om hva hunden har betydd mens den levde. Alle som har mistet et kjæledyr vet jo at det “ikke bare var en hund”.


Om du eller noen du kjenner går igjennom denne prosessen, hadde jeg satt stor pris på å kunne snakke med dere. Jeg vet at det er en personlig og vond sak, men det kan også bli til en fin historie om kjærligheten til dyrene.


Det er en fordel om du holder til i nærheten av Oslo.

Om du kunne tenke deg å ta en prat med meg så send en e-post til kristin.mehlum@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er en journaliststudent som skal skrive en reportasje om forholdet mellom kjæledyr og mennesker. Fokuset skal ligge på hvor tøft det kan være når hunden er syk eller skadet, og hvordan det er når det beste for hunden er avliving. Jeg ønsker å snakke med noen som har vært gjennom dette, eller med noen som går gjennom dette nå.

Saken skal ikke bare handle om tapet av en hund, men om hva hunden har betydd mens den levde. Alle som har mistet et kjæledyr vet jo at det “ikke bare var en hund”.

Om du eller noen du kjenner går igjennom denne prosessen, hadde jeg satt stor pris på å kunne snakke med dere. Jeg vet at det er en personlig og vond sak, men det kan også bli til en fin historie om kjærligheten til dyrene.

Det er en fordel om du holder til i nærheten av Oslo.

Om du kunne tenke deg å ta en prat med meg så send en e-post til kristin.mehlum@gmail.com

Tror jeg må qoute for å klare og lese..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For oss så var dette et tap av et familiemedlem, og en sorg lik det. Det å måtte avlive hunden påvirket oss hver dag i et år etterpå både fysisk og psykisk, og nå to år etter, så er det tidvis. To år etterpå så er er det fortsatt vanskelig å snakke om, særlig fordi det var VI som måtte ta beslutning om avlivelse.

Jeg bor ikke i nærheten av Oslo, men du kan ta kontakt med meg på pm her for videre prat i første omgang om du vil. Jeg sender ikke mail, i og med at den gir ut mitt fulle navn, og det er jeg ikke interessert i foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlivet hund for snart 2år siden. Ikke pga helse sånnsett, men pga atferd. Om det er av interesse så send gjerne en PM. Fremdeles fryktelig sårt, og jeg tenker på henne hver dag. Blir nok ekstra vanskelig når jeg vet at hun kunne levd enda, om vi hadde orket å leve med all utageringa og redslene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nødt å ta to hunder med relativt kort mellomrom (rundt 1 år). Ene pga helse og den andre pga mentalitet og helse.

Det går ikke en dag uten at jeg tenker på sistnevnte, og det er ennå vanvittig sårt... Til tross for at det er snart 2 år siden.

Ta gjerne kontakt over pm ved interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om flere hadde problemer med å lese OP's post siden det står "Om du kunne tenke deg å ta en prat med meg så send en e-post til kristin.mehlum@gmail.com" og 3 stk har skrevet ta kontakt på PM ved interesse (mens en 4 i det minste argumenterer for det :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...