Siri Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Jepp, ligge på kne i snøen og prøve å få på kjettingene riktig Alltid like moro, men veldig effektivt, ja :lol: Kjempemoro *ler*. Jeg er såpass rar at jeg setter driftsikkerhet, foran komfort...men det er meg. Jeg har ikke erfaring med Hiace, men jeg har hatt en annen Toyota og var veldig fornøyd med den Det gjør jeg også . Det hjelper lite å sitte som en dronning om bilen står på verksted liksom . Ok - Hi-ace-pushing over . Siter
Elisabeth00 Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Samboer er håndverker, jobber mye på bygda (dårlige veier, svingete veier osv), og han er veldig fornøyd med HiAce'n. vel og merke med 4wd. Uten det er det en skikkelig møkkabil, rett og slett. Men komfortmessig er den ikke all verdens altså. Den bråker, og er ikke akkurat myk og smidig. Jeg har forøvrig vokst opp med HiAce uten 4wd, og det ble mange lange kalde turer stående bak på støtfangeren for å ha noen sjanse til å komme opp selv de minste bakker. I kombinasjon med sandsekker i bagasjen Men den var bedre komfortmessig. Aldri hatt det problemet med vår 2 hjuls trekk. De bakkene vår bil slet i var bakker de fleste biler slet i. (Hatt som familiebil siden jeg var bitte liten, og den går som en kule enda. Minimalt med vedlikehold. Over 400 000 har den gått). Ved et par anledninger har vi brukt kjetting på fjellet. Men den bråker ja. Siter
Kokospaniel Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 [quote name="Siri" post="1800562" timestamp Det hjelper lite å sitte som en dronning om bilen står på verksted liksom . Siter
Mailin Skrevet 22. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Sliter en i bakker og på glatta med alle hiace eller er det forskjell på gamle og nye modeller? Her kjører vi fra midten av oktober til i april/mai på vinterføre.. Red: hvor store er de inni? Hvor stor forskjell er det på lang vs kort i både hiace og transporter? Siter
Siri Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Neida. Har du 4wd så kommer du fram over alt ☺. Det er vel bare de med bakhjulsdrift som er kjelker på vinterføre ?. De siste par årene har jeg kjørt m piggdekk og 4wd fordi jeg bor 4 km inni skogen med litt ymse vintervedlikehold. Aldri stått fast ? Siter
Aya Skrevet 23. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2014 Aldri hatt det problemet med vår 2 hjuls trekk. De bakkene vår bil slet i var bakker de fleste biler slet i. (Hatt som familiebil siden jeg var bitte liten, og den går som en kule enda. Minimalt med vedlikehold. Over 400 000 har den gått). Ved et par anledninger har vi brukt kjetting på fjellet. Men den bråker ja. Så bra! Men det er ikke bare en personlig erfaring altså, de er dårlige på vinterføre fordi de er så lette bak og ift. tyngden foran. Det gir veldig dårlig grep når det i tillegg er en bil med bakhjulsdrift. Men at de er driftsikre er det ikke noe å si på! Neida. Har du 4wd så kommer du fram over alt ☺. Det er vel bare de med bakhjulsdrift som er kjelker på vinterføre . De siste par årene har jeg kjørt m piggdekk og 4wd fordi jeg bor 4 km inni skogen med litt ymse vintervedlikehold. Aldri stått fast Samme her. Vi bor jo skikkelig på landet, og har ELENDIGE kjøreforhold mye av vinteren - men han har aldri noen sinne hatt problemer med hiacen. Nå skal det sies at hvis han hadde valgt selv ville han hatt en ny transporter da, men de er jo dyre. 1 Siter
Mailin Skrevet 24. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Oktober 2014 Har noen erfaring med de forskjellige varebilspesialistene "rundt" Oslo? Tenker på varebilspesialisten, Oslo varebilspesialist og Østfold varebilspesialist. Send meg Gjerne PM om noen ikke vil skrive det offentlig. Jeg bor så langt øst en kommer i landet og får ikke sjekket noe selv.. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.