Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvit Gjeterhund/ White Swiss Shepherd Dog/ Berger Blanc Suisse som politihund?


Vi vil ha gode brukshunder
 Share

Recommended Posts

Hei

Siden det er mange dyktige her inne så vil jeg spørre om noen vet om eller klarer å finne Hvit Gjeterhund/ White Swiss Shepherd Dog/ Berger Blanc Suisse som politihund?

Jeg er intresert i resultater fra hele verden. Men minimum IPO3 helst aktiv patruliehund. Da flere tittler kan kjøpes i utlandet.

Raseklubben er inkompetente på området.

håper noen klarer å finne da jeg ønsker å parre er tispe med en riktig sterk han hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lesgardiensdupacte.com/police.html

Ikke helt det du spør om, for finner egentlig ingen med ipo3 eller politihund nå, for et par generasjoner siden ser det ut som det var litt mer vanlig. Men det der kan jo være en plass å begynne å lete, se på linjer, kennelnavn for å få nye retninger å se i, spør de som innehar kennelene, de kanskje har noen tips. Raseklubber i andre land for hannhundlister osv. Tror nok du skal få lete en stund, spesielt etter patruljehund, ikke sikkert det finnes en gang. Ipohund finner du sikkert med litt leting, men.. Viss ikke så tror jeg du har minst like mye nytte av å finne rett linjer å se på hva som finnes bak som en hund som har karret til seg en ipotittel. Finnes helt sikkert noe brukbart :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prøver deg her også ja ;)

Svarte deg en gang til i tråden du la ut på canis :)

For å finne en egnet hannhund til tispen din ville jeg nok heller spurt en annen plass enn på hundeforumer, der de fleste faktisk ikke har peiling på Hvit gjeterhund linjer osv.

Søk deg litt frem mellom ulike linjer i fks Sverige,. der ligger ofte MH beskrivelser osv ute på hele kull.

Ellers så har du Born to win warriors som holder til i Estland. hun har hovedfokuset i sitt oppdrett på IPO hunder og avler kun etter hunder som egner seg i sporten. De ser heftige ut, men er jo da korthårete ;) Men det er jo bare flott :D

Her er en med en del titler, det finnes en del av dem.

https://www.pedigreedatabase.com/white_shepherd/dog.html?id=833613-david-vom-stainzer-schilcherland

Men ville ikke blindt gått etter titlene på en enkelt hannhund, men også sett på hannhundens søsken sin mentalitet og helse. Ser det er mange oppdrettere rundt forbi som ikke bryr seg om resten av kullet, bare ser blindt på de dyrene det avles på...

Som valpekjøper savner jeg at HG oppdrettere skal bli flinkere på det området, om det noen gang skjer så blir det kanskje en ny på meg i fremtiden, men ikke slik det ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd på alle sider og nesten over hele verden.
Mange hevder de har brukshunder, men når det kommer til å dokumentere det.... så er historien noe helt annet.
Rasen er som kjent inn under SBK og derfor vil jeg gjerne fremme egenskapene og eventuelt ha en tjenestehund av rasen .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...