Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket(e) dyr har du?

Synne

Recommended Posts

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hmm.. hvor skal jeg starte..

DSCN0880.jpg

Tella og Hei heison

Zorba.jpg

Zorba

IMG_3298.jpg

Pan

I tilegg har vi enda en hund, Hallinghei

Pusen vår Pishil

2 marsvin - Elvis og Melvin

3 kaniner - Pelle, Didi og Stiffler

+ høner..

og jeg har en helfor hest på 3året..

Skrevet

Må bare begynne med å si at alle de hestene som var bildet av her var UTROLIG fine!

Mine dyr:

Katten min, Snorre:

i10913476_95772_2.jpg

Hunden til mamma, Gipsy:

i10793702_58884_2.jpg

Hunden min, Blondie:

i100119073_90660_2.jpg

Skrevet

jeg+familien min har:

*4 hunder (en er min,en er min bror sin,en er søsteren min sin og en er mamma og pappa sin)

*jeg har en hest.

Vi hadde:

*50 kaniner (vi drev med avl så jeg og venninna min telte med kaninunger)

*to hester(den ene lever fortsatt,men mora fikk en sykdom og måtte avlives)

*5 hunder (to nålevende og de tre andre døde så skaffet søsteren min en ny hund og jheg skaffet meg hund,så det blir 5-3+2,hehe)

har ikke bilder her,men gå inn på http://www.tinkaogmeg.piczo.com

http://www.tuffysin.piczo.com

• 2 weeks later...
Skrevet

Fine hesten... vil også ha hest igjen! :)

Hvilken hest hadde du da? :D 1000 Takk :D

Nye bilder av Selma!

selma032.jpg

selma030.jpg

selma042.jpg

selma015.jpg

selma046.jpg

Si i fra om bildene er for store :D

Skrevet

Hvilken hest hadde du da? :) 1000 Takk :D

En fjording. Hoppe. Måtte selge henne da folk flyttet hjemmefra og hun ikke ble ridd lenger. Nå har hun fått føll tror jeg, så hun har det bra :D

Men det er en rideskole ikke langt herfra, se om jeg får somlet meg til å begynne å ri der en gang :D

Skrevet

En fjording. Hoppe. Måtte selge henne da folk flyttet hjemmefra og hun ikke ble ridd lenger. Nå har hun fått føll tror jeg, så hun har det bra :D

Men det er en rideskole ikke langt herfra, se om jeg får somlet meg til å begynne å ri der en gang :)

ja i Alvøen ja :D Har du sett en flekkete hest nor du kjører forbi stallen oppe i loddefjordsvingen?

Skrevet

Jeg har kun to kattepuser jeg nå. Er sykt tomt her uten hund, og sku gjerne skaffet en ny med engang, men må nok klare meg uten ei stund om jeg skal begynne på skole fra høsten.

Uansett, her er pusekattene mine!

Psycho, den eldste. Tøffe gutten som apporterer bedre enn bikkja noen gang gjorde, som sitter på kommando og finner nesen min om jeg ber han om det. Han er den "voksne glupe" av de to.

3483bbe2.jpg

Og Lucifer, den lille blonde. Han som så til de grader er mann, blond og pen, og det er en dårlig kombinasjon i katteverden! Han gidder ikke vri hue sitt en cm til venstre for å lære noe og lever virkelig på utseende sitt, og sitt "vinnende vesen". hehe.

72afd728.jpg

3c89898b.jpg

Skrevet

Utenom hundene så har jeg kaniner:

Lloyd på 6 år

lloyd3.JPG

Goldleaf på 4 1/2 år

goldleaf_mai04.jpg

Keep Smiling på 4 år

Keep_svommer.jpg

Lavendel på 4 år

lavendel1814.jpg

Amy på 4 år

amy_bur.jpg

Me på 4 år

aaretsengel.jpg

Idril på 3 år

idril_host10.jpg

Lúthien på 1 år

luthien3.jpg

...og Gutten på 1 år

gutten2.JPG

Skrevet

I tillegg til hunder og kaniner så har jeg også marsvin:

Pippin på 4 år

pippin_ute.jpg

Merry på 3 1/2 år

merry.jpg

...og sist og minst Diamond på 2 1/2 år

diamond_skrivebord.jpg

Skrevet

Keep Smiling på 4 år

Keep_svommer.jpg

Du har en svømmende kanin :P

Hopper han uti selv?

Kaninen min hatet vann :P

Jeg har for tiden 1kampfisk, 1liten pleco og 1liten khulii ål gående i en 110l utenom de to pelsene...

Skrevet

Psycho, den eldste. Tøffe gutten som apporterer bedre enn bikkja noen gang gjorde, som sitter på kommando og finner nesen min om jeg ber han om det. Han er den "voksne glupe" av de to.

Hi hi :P Jeg har sett video av en apporterende Psycho og jeg må innrømme at Loke har litt og lære der...Flink Psycho!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...