Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket(e) dyr har du?

Synne

Recommended Posts

ja :P Han var sur på noe mor hadde sakt til han så da tok han med seg katten ned og satte den i gangen gikk inn på romme mitt og tok ei og ei rotte og slapp på gulve så han kunne jakte på di :):P var jo ikke mer en 6-7månder så di var jo ikke så store (ørkenrotter) var jo ikke hjemme jeg så fikk ikke stoppa han. Så når jeg kom hjem beskreiv han for meg hvordan di hadde skreket når katten fikk tak i di.

skal hevne meg :D

Å herregud!!! Hvor gammel er denne broren din?? Håper da en av foreldrene dine tok ham for seg! Snakker om å ha lite respekt for dyr da , arrrrrgh :P

Hadde det vært min bror så tror jeg nærmest at jeg hadde vridd om halsen på ham, men så har jeg heldigvis ikke vært i en slik situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

jeg skal få lakt ut bilder av e ti ilderene som bor hos meg, de er ikke mine men har passet de i et halvt år og skal passe de vidre til i mai..

det er luna ei skjøn pia på 3 år. hun er kosete og bare helt herlig

så har vi rampen storm han er vel 1 år nå, det er gøy å se på storm han finner på så mye rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten hundene har jeg en hest. Han er av rasen islandshest, svart/hvit flekkete og heter Ganti, fødet juni 1999. Ganti betyr forresten idiot :icon_redface:

Ganti

i9728953_7015_2.jpg

Ganti og meg

i9864946_15196_2.jpg

Ganti og en ganske høygravid meg (drøy uke før termin, hadde hesteabstinenser)

i5174854_20041_2.jpg

Har hatt 4 islendinger før ham også, som nå er solgt; Lukka, Dúfa, Eldbikar og Bleikur.

Ellers var mine aller første dyr 2 hamstre (hadde de ikke samtidig) som het Josefine og Simba (Simba var jente fant vi ut), og min bror har hatt undulaten Linnea, og pappa har nå to undiser (hehe) som heter Freya og Frikk.

Ellers må jeg fortelle om yndlingskua mi, selv om det ikke var min ku...

Jeg jobba et år på en gård på Ørlandet, og det gikk bl.a. ut på å melke kyr. 815 Molly var yndlingskua mi. ei rød og hvit NRF-ku... Hun valgte tilogmed å kalve akkurat den dagen jeg var alene på gården, så jeg måtte ta imot kalven helt alene. Det ble en kvigekalv som fikk navnet 914 Maulene (mikset sammen av etternavnet mitt og alene).

Molly

i89487685_69957_2.jpg

Kuer er ålreite dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg fortelle om yndlingskua mi, selv om det ikke var min ku...

Jeg jobba et år på en gård på Ørlandet, og det gikk bl.a. ut på å melke kyr. 815 Molly var yndlingskua mi. ei rød og hvit NRF-ku... Hun valgte tilogmed å kalve akkurat den dagen jeg var alene på gården, så jeg måtte ta imot kalven helt alene. Det ble en kvigekalv som fikk navnet 914 Maulene (mikset sammen av etternavnet mitt og alene).

Molly

i89487685_69957_2.jpg

Kuer er ålreite dyr :)

OT: Har du jobba på Ørlandet??? Hvor da?? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket har jeg bare hund, men har hatt flere dyr gjennom tiden.. :(

Har hatt:

-3 kaniner

-50 akvariefisk

-1 kampfisk

Også har jeg en ilder-gutt som bor hos naboen min, omplassert i sommer, på grunn av hunden. Han lever i beste velgående, men vi kunne ikke, og mamma ville ikke, ha han lenger. Derfor bor han hos noen som har mye bedre tid til han. (Krevende dyr på sin måte)

Han heter Casper, og er verdens fineste ildergutt... Søt, ikke sant? :( (skal ha ilder når jeg flytter hjemmefra..)

Ildere er absolutt mitt favorittdyr, etter hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Opprett ny...