Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei!

Aragorn05

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei :)

Jeg har akkurat meld meg inn på siden her :)

Jeg er altså en jente med navn Stine som går på Landbruksskole i Trondheim. Faktisk så går jeg hundetilpasset linje. Noe som er Sinnsyk morsomt, lærerikt og gøy!

Hund har jeg aldri hadt, men jeg har gjennom hele livet levd med en hund i familien(hos tanter og onkler) Så jeg er godt vandt med hund :D

Jeg har forsåvidt ingen hund, men jeg elsker hunder så jeg skal nok skaffe meg en snart!

Skrevet

Yes! Jeg går på Skjetlein :) Super skole! Hvordan det?

å, kan du fortelle litt hvordan det er å gå der? Jeg skal søke der nemlig (vk1). Hvordan er det med å bo på internat i helgene (om du gjør det)? Må man lage mat sjøl og sånt?

Fortell fortell :D

Velkommen forresten!

Skrevet

Yes! Jeg går på Skjetlein :D Super skole! Hvordan det?

HAdde tenkt at jeg kanskje skulle søke dit til neste år :) Greit å få inn folk med erfaring :P

Skrevet

Veit du en ting jeg har nesten lyst til å gå samme linja om igjen jeg :D Det er så kult at jeg holder på å dø(ikke bokstavelig da :wink: ) Vi lærer så utrolig mye, agility, grunnferdigheter, lydighet og lignende. I februar nå skal vi begynne med Freestyle. Danse med hunden.. Noe så genialt. Bare sier det jeg Gled dere!

Internatet er supert. kan være litt bråkete, men vi overlever. :) Bor ikke der fast jeg, men har hadt fjøsuke som det kalles og logget over når det er åpen gård på skolen. har gått greit det :) Å husmorene som vi kaller de(de i kantina er så korslige at. De passer virkelig på deg.

Å det beste av alt er at du kan ha hun på internate:D:D Middag får du der gratis hver dag. Ikke i helgene da. God mat isåfall :P

Skrevet
Veit du en ting jeg har nesten lyst til å gå samme linja om igjen jeg :D Det er så kult at jeg holder på å dø(ikke bokstavelig da :wink: ) Vi lærer så utrolig mye, agility, grunnferdigheter, lydighet og lignende. I februar nå skal vi begynne med Freestyle. Danse med hunden.. Noe så genialt. Bare sier det jeg Gled dere!

Internatet er supert. kan være litt bråkete, men vi overlever. :) Bor ikke der fast jeg, men har hadt fjøsuke som det kalles og logget over når det er åpen gård på skolen. har gått greit det :) Å husmorene som vi kaller de(de i kantina er så korslige at. De passer virkelig på deg.

Å det beste av alt er at du kan ha hun på internate:D:D Middag får du der gratis hver dag. Ikke i helgene da. God mat isåfall :P

Nei! Så moro! :P Da var det bestemt! :P Da søker jeg dit til neste år :P

Skrevet

Supert!! Du lærer vanvittig mye :P Gled deg! Sees til neste år da :P

Ja... eller om to år.. går i tiende til neste år, så det er da jeg søker og så kommer jeg dit om to år :P

Skrevet

Ja... eller om to år.. går i tiende til neste år, så det er da jeg søker og så kommer jeg dit om to år ;)

Ja :P eller om to år.. vet aldri hvor leng jeg kommer til å gå der. Trives vett du :P;)

Skrevet
Kan man ha med hund bare på VK1 eller på grunnkurset også?

Vis du skal bo på internatet når du går grunnkurs tror jeg ikke det er lov å ha hund. Det er litt strengt. Sånn at bare de som går Vk1 Får ha hund på internate. Du kan ha med i timer på grunnkurset da.. men ikke til å ligge over på inernatet.. tror jeg..

Skrevet

Vis du skal bo på internatet når du går grunnkurs tror jeg ikke det er lov å ha hund. Det er litt strengt. Sånn at bare de som går Vk1 Får ha hund på internate. Du kan ha med i timer på grunnkurset da.. men ikke til å ligge over på inernatet.. tror jeg..

Okay. Fint for meg da siden jeg skal gå VK1. Hvordan er det når man skal gå VK2 da? Får man ikke lov å ha hund på internatet da heller? Kun VK1 allså?

Merklig regel #-o

Skrevet

Okay. Fint for meg da siden jeg skal gå VK1. Hvordan er det når man skal gå VK2 da? Får man ikke lov å ha hund på internatet da heller? Kun VK1 allså?

Merklig regel #-o

Rare regler ja. Men ennå er det jo bare Vk1 det er hundetilpassetlinje. Så det er liksom bare det året du får ha med hund på internatet, men de reglene kan jo bli noe annet neste år :) vi får se..

Skrevet

Rare regler ja. Men ennå er det jo bare Vk1 det er hundetilpassetlinje. Så det er liksom bare det året du får ha med hund på internatet, men de reglene kan jo bli noe annet neste år :) vi får se..

Får håpe det da, så kan jeg gå der 2 år :wink:

Skrevet

Får håpe det da, så kan jeg gå der 2 år :wink:

håper jeg å :) For jeg har nemelig tenkt å skaffe meg en alaska husky i løpet av våren nå og jeg tenkte jeg skulle bo på internatet muligens neste år.

Skrevet
Rare regler ja. Men ennå er det jo bare Vk1 det er hundetilpassetlinje. Så det er liksom bare det året du får ha med hund på internatet' date=' men de reglene kan jo bli noe annet neste år :) vi får se..[/quote']

Ja, ja... da får en gå der i et år og så skifte skole da :) Bor et stykke unna, så det er nesten 100% sikkert.. Mamma har sagt ja, men hu har en tendesn til å forandre mening :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...