Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei!

Aragorn05

Recommended Posts

Hei hei :)

Jeg har akkurat meld meg inn på siden her :)

Jeg er altså en jente med navn Stine som går på Landbruksskole i Trondheim. Faktisk så går jeg hundetilpasset linje. Noe som er Sinnsyk morsomt, lærerikt og gøy!

Hund har jeg aldri hadt, men jeg har gjennom hele livet levd med en hund i familien(hos tanter og onkler) Så jeg er godt vandt med hund :D

Jeg har forsåvidt ingen hund, men jeg elsker hunder så jeg skal nok skaffe meg en snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Jeg går på Skjetlein :) Super skole! Hvordan det?

å, kan du fortelle litt hvordan det er å gå der? Jeg skal søke der nemlig (vk1). Hvordan er det med å bo på internat i helgene (om du gjør det)? Må man lage mat sjøl og sånt?

Fortell fortell :D

Velkommen forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du en ting jeg har nesten lyst til å gå samme linja om igjen jeg :D Det er så kult at jeg holder på å dø(ikke bokstavelig da :wink: ) Vi lærer så utrolig mye, agility, grunnferdigheter, lydighet og lignende. I februar nå skal vi begynne med Freestyle. Danse med hunden.. Noe så genialt. Bare sier det jeg Gled dere!

Internatet er supert. kan være litt bråkete, men vi overlever. :) Bor ikke der fast jeg, men har hadt fjøsuke som det kalles og logget over når det er åpen gård på skolen. har gått greit det :) Å husmorene som vi kaller de(de i kantina er så korslige at. De passer virkelig på deg.

Å det beste av alt er at du kan ha hun på internate:D:D Middag får du der gratis hver dag. Ikke i helgene da. God mat isåfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du en ting jeg har nesten lyst til å gå samme linja om igjen jeg :D Det er så kult at jeg holder på å dø(ikke bokstavelig da :wink: ) Vi lærer så utrolig mye, agility, grunnferdigheter, lydighet og lignende. I februar nå skal vi begynne med Freestyle. Danse med hunden.. Noe så genialt. Bare sier det jeg Gled dere!

Internatet er supert. kan være litt bråkete, men vi overlever. :) Bor ikke der fast jeg, men har hadt fjøsuke som det kalles og logget over når det er åpen gård på skolen. har gått greit det :) Å husmorene som vi kaller de(de i kantina er så korslige at. De passer virkelig på deg.

Å det beste av alt er at du kan ha hun på internate:D:D Middag får du der gratis hver dag. Ikke i helgene da. God mat isåfall :P

Nei! Så moro! :P Da var det bestemt! :P Da søker jeg dit til neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha med hund bare på VK1 eller på grunnkurset også?

Vis du skal bo på internatet når du går grunnkurs tror jeg ikke det er lov å ha hund. Det er litt strengt. Sånn at bare de som går Vk1 Får ha hund på internate. Du kan ha med i timer på grunnkurset da.. men ikke til å ligge over på inernatet.. tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du skal bo på internatet når du går grunnkurs tror jeg ikke det er lov å ha hund. Det er litt strengt. Sånn at bare de som går Vk1 Får ha hund på internate. Du kan ha med i timer på grunnkurset da.. men ikke til å ligge over på inernatet.. tror jeg..

Okay. Fint for meg da siden jeg skal gå VK1. Hvordan er det når man skal gå VK2 da? Får man ikke lov å ha hund på internatet da heller? Kun VK1 allså?

Merklig regel #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Fint for meg da siden jeg skal gå VK1. Hvordan er det når man skal gå VK2 da? Får man ikke lov å ha hund på internatet da heller? Kun VK1 allså?

Merklig regel #-o

Rare regler ja. Men ennå er det jo bare Vk1 det er hundetilpassetlinje. Så det er liksom bare det året du får ha med hund på internatet, men de reglene kan jo bli noe annet neste år :) vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare regler ja. Men ennå er det jo bare Vk1 det er hundetilpassetlinje. Så det er liksom bare det året du får ha med hund på internatet' date=' men de reglene kan jo bli noe annet neste år :) vi får se..[/quote']

Ja, ja... da får en gå der i et år og så skifte skole da :) Bor et stykke unna, så det er nesten 100% sikkert.. Mamma har sagt ja, men hu har en tendesn til å forandre mening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...