Gå til innhold
Hundesonen.no

Juleferie med valp


Puera
 Share

Recommended Posts

Heisann :)

Nå har det seg sånn at jeg muligens får meg valp til vinteren, leveringsklar i slutten av November. Spørsmålet er da om det er veldig dumt å ta med denne på juleferie? Det blir en 1.5 timers flytur og vi blir borte i sirka 1 uke. Valpen er da bare 3. mnd og har sikkert akkurat begynt å venne seg til hjemme :hmm:

Juleferien er bestemt for lenge siden så denne er ikke så lett å avlyste, så da er alternativene å ta med valpen eller eventuelt spørre oppdretter om å ha valpen hos seg en ekstra måned. Er dette dumt? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med meg valpen :)

Så lenge du vet du skal på den flyturen så hadde jeg rett og slett brukt tiden på en god del miljøtrening og bruke buret den skal reise i. (bruke det i bilen, la den få alle bein o.l. i buret).

Mine valper er på farten hele tiden, og så lenge valpen er frisk og fin mentalt så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i samme situasjon ca når vi hentet vår lille tass, vi hentet ham midt i juni, og i månedskiftet juli/august skulle vi på sommerferie. Vi hadde på det tidspunktet ikke førerkort eller bil, så måtte ta fly. Han kom til å være på grensa i forhold til kabinen, så vi gikk ut i fra at han uansett måtte i lasterommet. Så flybur ble kjøpt inn med en gang, og han fikk bruke tida frem til flyturen på å bli kjent med buret, og ellers god miljøtrening i byen, på buss etc. Fokuserte ikke så mye på at han skulle være så lenge i buret (bruker ikke bur ellers heller), men lot han få oppleve å bli løftet i buret og på at det blir dyttet litt rundt og dunket i og sånn.

Både flyturene og ferieringa gikk kjempefint, tror undertegnede hadde høyest puls :lol: I løpet av ferien på to uker bodde vi i to ulike hus med to ulike familier, og flyturer i mellom, han har ikke fått noen varige men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :ahappy:

Ble litt letta når det er andre som har prøvd dette med å reise med så små valper. Da får jeg trene masse på å sitte i buret og kanskje gå en del i byen slik at hun blir vant med mye mennesker og mye lyd :ahappy:

Valpen er liten nok til å reise i kabinen ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å legge til at jeg er fått valp sendt med fly fra utlandet (i lasterommet) og hentet valper på fly hvor de har fått være i kabinen. Felles for alle reisene er at det har gått kjempefint (selv uten noen som helst trening) og at valpene tok det hele med stoisk ro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var omtrent samme alder som din da vi dro på juleferie, han tok hurtigruten i 9 timer, ute hver gang vi var ved kai for å gjøre fra seg og det gikk supert :)

Jeg ville forsøkt å ha ett sted dere kan trekke dere tilbake til om valpen blir stresset eller når den trenger ro, så skal dere bare kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge valpen er trygg så er d ikke noe problem.

En uke etter at jeg hentet valp så reiste jeg på overnattingstur med ca 15 ungdommer og noen voksne til. Denne valpen storkoste seg og hadde det helt topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...