Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff/sosialisering

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg har en jack russell tispe, Puma, på 9 uker. Vi vil gjerne treffe andre valper for lek og sosialisering. Er det noen som vet om valpetreff i Bergensområdet? Vil gjerne også treffe voksne hunder som er rettferdige og går godt sammen med valper (læremester), men et hundetreff med mest voksne kan bli litt voldsomt for henne enda. Hadde vært kjempegøy om vi kan lage et fast valpetreff dersom det ikke allerede fins.

Hilsen Puma og Ulrike

• 5 months later...
Skrevet

Hei!

Vi har en valp (staff/bordercollie) på 13 uker som gjerne skulle fått litt sosialisering dersom dette enda er aktuelt? :-)

Hilsen Emmie og Stine

• 3 months later...
Skrevet

Er det noe flere med valp i Bergen og omegn som har lyst å treffes for litt valpelek?

Har en whippet hannhund på 12 uker. Vil helst treffe noen som har valp på ca. samme alder.

Skrevet

Er det noe flere med valp i Bergen og omegn som har lyst å treffes for litt valpelek?

Har en whippet hannhund på 12 uker. Vil helst treffe noen som har valp på ca. samme alder.

Jeg har en springertispe på snart 15 uker, hva tenker du om det?
Skrevet

@Snoffe Flott :) Jeg kan i dag og i morgen ettermiddag / kveld. Noe usikkert ennå mtp hva jeg evt. kan til helgen. I neste uke har jeg anledning tirsdag og onsdag ettermiddag kveld.

Jeg har bil og er fleksibel på hvor, så lenge det ikke er timer unna (og så har jeg en valp som har godt av å trene på å kjøre bil uten å protestere :D

Skrevet

Da sier vi i morgen onsdag. Kl 18? Jeg er åpen på steder. Også interessert i evt å få kjenne til ukjente gode steder. Det beste stedet jeg kan tenke meg, er Storetveitmarken. Men som sagt er jeg åpen hvis du vet om et bedre sted :D

Skrevet

Okei! Det skal bli kjekt å treffes, samt treffe lillevalpen din :wub: Jeg parkerer ved skolen, så finner vi hverandre nok :D

• Like 1
Skrevet

Fantoftmarken er for min del totalt uaktuelt. Sist jeg var der med border collien jeg hadde, begynner å bli en god del år siden, var det en hund som nesten ble drept av en annen hund.

Syntes ikke sånne steder er noe å dra med hunden sin, uavhengig alder på hunden.

Skrevet

Fantoftmarken er for min del totalt uaktuelt. Sist jeg var der med border collien jeg hadde, begynner å bli en god del år siden, var det en hund som nesten ble drept av en annen hund.

Syntes ikke sånne steder er noe å dra med hunden sin, uavhengig alder på hunden.

Såpass! :shocked:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kattedo bør nok være utenfor rekkevidde for hunden. Og så må det jo da enten være en hundevant katt eller en kattunge, som ikke vil ha erfaring med å bli jaget. Jeg ville nok lagt en ganske nøye plan for introduksjon og sosialisering. Veldig avhengig av type og individ av hund så kan det bli utfordrende, særlig hvis hunden har noe særlig jaktinstinkt, men det er også mange hunder som jager katter ellers som tolererer huskatten.  Snakk med folk som har erfaring med å introdusere hund og katt fra før, og ha kompostgrinder tilgjengelig for å holde de adskilt til de er tilvendt, og steder der katten kan gjemme seg og klatre opp.
    • Navnet eller hvor mange stavelser bestemmer du jo selv, men to stavelser er ofte lettere for hunden å oppfatte og kjenne igjen. Generelt vil en hund respondere mye bedre på "Fido" enn "Maxmilianimus" fordi det er lettere å høre det, rett og slett.  Det finnes masse hundenavnlister på nett, så jeg ville bare søkt etter noen av de, og valgt fra nederste halvdelen av listen over populære hundenavn.
    • Hva bør man tenke på når man skal bestemme navn til hunden? Hvilke navn liker dere? Hva heter hunden deres? Trenger tips. Er det sånn at det kun må være to stavelser?
    • Hva bør man tenke på om man allerede har hund men ønsker katt? Utstyr som er kjekt å ha annet enn det som er anbefalt? Hva gjør man med innedo og hunden da skal grave? Osv. Vil være forbredt på alt.
    • Vi har faktisk nettopp betalt et gjerdefirma for å sette opp nettinggjerde rundt en del av hagen. Personlig synes jeg nettinggjerde er bra og solid, men det kan jo være andre løsninger passer bedre for andre. Byggvarehusene selger ulike typer gjerder og gjerdemoduler i tre og sånt, og kan ofte formidle håndtverkere som tar jobben. Ellers kan man søke opp og kontakte gjerdefirmaer selv. Jeg brukte MittAnbud denne gangen. Vi fikk satt opp nettinggjerde rundt hele hagen i forrige hus også, og jeg angrer ikke på det. Hvis det er praktisk gjennomførbart å gjerde inn hele tomta ville jeg gjort det, men det kommer jo litt an på hvor du vil hunden(e) skal ha tilgang og sånt. Har du mye blomsterbed eller grønnsakshage kan det være lurt å ha det separat f.eks.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...