Gå til innhold
Hundesonen.no

Luna klør seg så mye?


_aussie_

Recommended Posts

Luna har ikke slutta med å klø seg, så i dag ringte vi dyrlegen. Vi skal først prøve å bare gi hun den vanlige maten sin en periode. Ikke godbiter eller annet. Vis hun forsetter å klø etter dette må vi skifte for, og ta en tur til til dyrlegen. Men vi skulle prøve dette først sa hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det samme med hundene våres..Var redd for uttøy siden begge hadde det..Tok dem med til vetrinær 2 ganger for og sjekke :( ,men det var ikke det..Ga dem omega 3 og det ble mye bedre..Så jeg synes du burde prøve det..

Dette sa min vetrinær: Kløe rundt snuten kan være alergi..fordi hunder som er alergiske kan reagere lettere når huden kommer i kontakt med vann.. (drikker) og reagerer veldig ofte rundt snuten og på labbene(under labbene) med kløe..

Vi fikk beskjed om å tørke labber og snute grundig etter at de hadde vert i kontakt med vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Vi hadde det samme med hundene våres..Var redd for uttøy siden begge hadde det..Tok dem med til vetrinær 2 ganger for og sjekke ;) ,men det var ikke det..Ga dem omega 3 og det ble mye bedre..Så jeg synes du burde prøve det..

Dette sa min vetrinær: Kløe rundt snuten kan være alergi..fordi hunder som er alergiske kan reagere lettere når huden kommer i kontakt med vann.. (drikker) og reagerer veldig ofte rundt snuten og på labbene(under labbene) med kløe..

Vi fikk beskjed om å tørke labber og snute grundig etter at de hadde vert i kontakt med vann..

Ok, åssen omega 3 da? :P Hvor får man kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Ok, åssen omega 3 da? :P Hvor får man kjøpt den?

Gå inn på denne siden.http://www.drbaddaky.no/ Det finnes selfølgelig ganske menge forskjellige merker..Forskjellen på de dyre og billige merkene er vel at du må gi mere av de billige merkene..

Jeg kjøper hos vetrinær`n :D De fleste som selger for har vel også dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hun er allergisk mot støv, det er det mange hunder som blir. Da må du helst ha en skinn seng som er lett å vake av og som støvet ikke fester seg og så må du helst skifte for.

Hvis du går til vetrinæren så kan jo de ta en prøve å se hva hun er allergisk mot(Hvis hun er det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det kan være hun er allergisk mot støv, det er det mange hunder som blir. Da må du helst ha en skinn seng som er lett å vake av og som støvet ikke fester seg og så må du helst skifte for.

Hvis du går til vetrinæren så kan jo de ta en prøve å se hva hun er allergisk mot(Hvis hun er det).

ok.. Dyrlegen sa vi skulle prøve dette først. Hun klør seg forsatt litt på snuten, men ikke så ille som før. Dyrlegen sa det kunne være noe i godbiter som hun får som kan gjøre det, eller foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen hunder reagerer på frolic, så hvis du gir det som godbit så er det verdt å prøve å kutte det ut..

Tussie sliter litt med røde øyne og veterinæren tror det kan komme av enten allergi eller overaktivt immunforsvar. Oppdretter anbefalte å prøve et naturmiddel som heter echinagard som skal styrke immunforsvaret.

Ellers så kan du prøve å bytte til allergifôr eller vom og hundemat.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...