Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffer!


Minhund
 Share

Recommended Posts

Først og fremst så tror jeg du skal roe ned litt. Sier ikke det for å være frekk eller noe altså kunn et velment råd, bare en liten rød tråd gjennom de trådene jeg har sett fra deg, senk skuldrene litt å slapp av da går nok alt mye bedre bare av seg selv :) Når det er sagt så er det ingen ting som kommer til å skje "fort" som du sier, du må rett å slett bare ta tid og tålmodighet til hjelp å trene på det. Nå er jo hunden din også usikker på folk bla, om jeg ikke husker feil, noe som nok betyr at problemene her er litt mer sammensatt enn "bare bjeffing". Avledning, skjerming, positive assosiasjoner og trygghet er det hunden trenger, å med en slik hund så må du jo til en viss grad ha i bakhodet at den kanskje aldri blir helt bra, samme hvor mye du trener. Så du bør jo være innstilt på å tåle litt bjeffing eller annen oppførsel som kommer med det å være usikker/redd. Du skal selvsagt trene på det og ting kan bli bedre og kanskje også helt bra, men greit å være litt realistisk, og huske på at dette er sammensatte greier som tar lang tid og noen ganger aldri blir helt bra, noen hunder er bare slik genetisk og man greier ikke å få de helt normale samme hvor hardt man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...