Gå til innhold
Hundesonen.no

Diabetes


Lissi123
 Share

Recommended Posts

Jeg har nettopp kommet hjem fra dyrlegen med Dixie. Hun har blant annet tatt blodprøver .

Så jeg venter på resultatet. , men dyrlegen mente det var 90 % sjanse på at hun har diabetes. Jeg venter på resultatene fra prøvene. Jeg har aldri hatt en hund med diabetes og det er pga alderdom hun har fått det.

Så derfor lurer jeg veldig på hva jeg bør tenke på angående diabetes ?

Jeg takker for alle råd og tips som jeg kan få :)

Grunnen til at dyrlegen trodde at hun hadde diabetes er at hun drikker veldig mye, tisser veldig mye, og har mista hår her og der. Det ble skrapt for lus , lopper og andre smådyr, men de prøvene er fine. . Det andre er at hun spiser en del, og hun sover mye om dagene.

Dixie fikk mye skryt av hvor flink hun var da av dyrlegen :) Han sa at hun var den flinkeste pasienten han hadde hatt i løpet av dagen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forrige hunden min ( Engelsk Setter ) fikk diabetes pga alderen da hun var 11.5 år. Jeg merket det pga hun drakk noe helt enormt,lå foran skåla osv.

Det var mye fram og tilbake i starten for finne ut rett mengde insulin. Jeg tok urin prøver å sjekket med stix om det var sukker i urinen mener jeg huske ( var sånn skjema på stix pakken) Var vel til dyrlegen en gang i uka i starten prøvde oss fram med tanke på,hvor mye medisin hun skulle få.

Så fant vi ut rett mengde og det gikk kjempe fint :) jeg gikk alltid med druesukker på meg i tilfellet hun fikk føling. Fikk aldri det ialefall ikke synlig.

Kan jo godt hende at hun var dårlig form og slapp osv uten at jeg fikk det med meg da... Regelmessige måletider er jo egentlig viktig å jeg prøvde hardt for få til det. Dessverre var hun veldig små spist så ble ikke så regelmessig akkorat. Gikk på spesial mat fra dyrlegen. Drakk fremdels endel vann da.

Var ingen problem sette sprøytene da satte de i nakken var ikke så tykk sprøyte spiss heldigvis ( jeg er ikke så glad i sprøyter) Hun hadde det i 1 år ( var ikke pga det måtte avlives men,bakbeina som ikke ville mere ) å når vi hadde funnet ut rett mengde medisin syntes jeg det gikk helt fint.

Går nok helt fint om det er det til frøkena di også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut :).

Dyrlegen tok urin og blodprøve så det er de jeg venter på akkurat nå . Det blir nok et par turer til med henne til dyrlegen. Akkurat det med mat er ingen fare større matvrak skal man lete lenge etter hehe.

Hun er forresten 11 år :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...