Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd tollere


SaraSL
 Share

Recommended Posts

Min hund ble angepet og bitt av en toller for noen dager siden uten noen grunn.

Nå er hun ganske redd for tollere og andre hunder med samme farge.

hun har ikke halen mellom bena men stresser og prøver å komme seg langt vekk.

Hva skal jeg gjøre for å trene henne opp igjen?

Hun leker med alle andre hunder og er aldri

redd andre utenom disse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en trygg toller og gå tur med i bånd først? Feks at den går litt foran og du går litt bak også sakte går dere opp på siden av hverandre med god avstand - flere turer med dette kan hjelpe.

Min toller er slik med flatcoat retrievere - ble angrepet og er nå redd dem og utagerer hver gang han ser dem. Det jeg beskriver over er den planen jeg skal følge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Finn en trygg toller og gå tur med i bånd først? Feks at den går litt foran og du går litt bak også sakte går dere opp på siden av hverandre med god avstand - flere turer med dette kan hjelpe.

Min toller er slik med flatcoat retrievere - ble angrepet og er nå redd dem og utagerer hver gang han ser dem. Det jeg beskriver over er den planen jeg skal følge selv.

Det er dessverre ingen trygge tollere i mitt område som jeg vet om. det er fire stykk, 1 har nesten angrepe meg, to har angrepe hunden min uprovisert. og den siste klarte nesten å angripe henne men eieren fikk han vekk i siste sekund :(

Men det jeg syntes var så rart var når vi var på NKK Rogaland så var hun veldig nysgjerrig og ville hilse? hjemme er hun redd :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bidrag å komme med, men min portis hater tollere etter å ha blitt angrepet 3 ganger som unghund av 3 ulike tollere. Nå er hun der at hun skal TA dem. Så finn en løsning før det går så langt, for det er slitsomt og flaut å ha en hund som ennå utagerer mot tollere i en alder av 9 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg syntes var så rart var når vi var på NKK Rogaland så var hun veldig nysgjerrig og ville hilse? hjemme er hun redd :icon_confused:

Veit hvertfall på Balder at han er mye roligere og ikke bryr seg like mye om andre hunder på utstilling og han pleier å være fæl til å bjeffe og styre på når han ser andre hunder hjemme. Kan være hun reagerer annerledes på utstilling eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja hvem blir begeistret for å møte en toller? iallefall ikke på grensa :-P neida ;) vel det kunne hjelpe å være med på miljøtrening hvor det kryr av andre hunder av alle slag og trene på passering osv. Prøve å passere disse tollerene uten at du feks er nervøs osv. Dette kan jo også smitte over på hunden da den leser deg som en åpen bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...