Gå til innhold
Hundesonen.no

tørr pels og tørr hud


Christin

Recommended Posts

Jeg trenger noen råd her. Den ene hunden min( sheltien) har veldig tørr pels rundt kragen i forhold til resten av pelsen. Han flasser litt også og det gjelder hele kroppen. Jeg har prøvd solsikkeolje, omegabooster fra olivers, men det ser ikke ut til å hjelpe. Jeg har holdt på å gi ham dette i ca 3 uker. Det er kanskje for kort tid til å merke noe forbedring?? eller er det noen annet jeg kan bruke som dere anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal har jo en sensitive serie i butikkene - kan jo prøve den ? Selv fikk min hund royal og vom blandet,og endte opp med klumper som klødde no innmari,og mistet mye pels. Jeg gikk over til et lam og ris for i et annet merke, samt litt mindre vom. Dette har fungert bra på ham.

Det jeg ikke ville gjort, er å tilsette så mye i tørrforet - da har du elimineringsmetoden hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker royal canin sensitive nå. Har blandet vom og hundemat sammen med tørrforet, men jeg skal begynne nå å gjøre litt forandring der. tørrfor om morgenen og vom og hundemat om kvelden. Kanskje det kan hjelpe at jeg ikke blander det sammen.

Jeg har merket at han har fått mere floker nå enn før, særlig under ved magen. Han har alltid spist royal canin og kjøttet fra vom og hundemat. Kjøttet ble han flasket opp med hos oppdretter. Så det er litt rart hvis det plutselig skal være maten som gjør det.

Tenkte kanskje det kan være inneklima. Vi fyrer stort sett bare med ved fortiden. Det blir jo tørr luft inne av det. Merker det på meg selv også. Er tørr i huden og hodebunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer dere med ved, så hadde jeg gitt litt olje av den du har, fortsatt noen uker til,og se om ikke det er fyringen som gjør det.

Det kan godt være det er så enkelt, siden han har blitt fort slik du gjør over lengre tid.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Olje er viktig og jeg har en olje å anbefale deg som er helt prima og det er Kronch lakseolje. Jeg har brukt den i et halvt år nå på min schæfer som har allergi og har vært plaget med tørr pels og hud. I de verste periodene så har jeg brukt en shampoo som heter Etilac. Du får kjøpt den hos veterinæren. Jeg bare fukter hunden under dusjen, har shampoo'en på en svamp og masserer dette godt inn og lar henne ligge å hvile seg i ca 20 minutter før jeg skyler det godt ut. Da er alt borte, og det blir lengre og lengre mellom her gang jeg må gjøre dette. Og jeg fyrer med ved inne jeg også:-)

Jeg har veldig tro på at den oljen gjør hele forskjellen jeg altså:-)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...