Gå til innhold
Hundesonen.no

Rimadyl og løs avføring.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Hva kan gjøres? Er ikke voldsomt løs, men merkbart løsere i magen enn vanlig. Kan man gi zoolak eller lignende samtidig som han går på smertestillende? Eller vil det hjelpe å gi ris sammen med maten?

vet ikke om dette hjelper men jeg gav en god klatt med leverpostei eller v&h og pakket tabelettene inn i da Niri gikk på dem for han mistet matlysten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dette hjelper men jeg gav en god klatt med leverpostei eller v&h og pakket tabelettene inn i da Niri gikk på dem for han mistet matlysten

Hva slags tabletter? Rimadylen? Bruker allerede leverpostei da han ikke vil ha tabletter rent, ikke engang de med høy smakelighet, men maten går ned som normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hva slags tabletter? Rimadylen? Bruker allerede leverpostei da han ikke vil ha tabletter rent, ikke engang de med høy smakelighet, men maten går ned som normalt. :)

Seint er det så ting går tregt. Hmm tenkt litt til. Min reagerte på Rimadylen i magen med å bli kvalm så det å putte den inn i en stor klump med mat. KAn det hende at din reagerer i tarmen og hvis han skal gå over tid på rimadyl at du burde prøve noe anent? Men skal hunden gå på smertestillende over tid vilel jeg altid pakke medisinen inn i en god slump med mat for å værne magesekk og tarm best mulig. SKal han gå over kort tid kan det hende det holder med å gi han culturamelk men tror jeg vilel forhørt meg med vetrinæren for du må jo dit hvis du skal bytte og da vet dem jo at du ahr prøvd anent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint er det så ting går tregt. Hmm tenkt litt til. Min reagerte på Rimadylen i magen med å bli kvalm så det å putte den inn i en stor klump med mat. KAn det hende at din reagerer i tarmen og hvis han skal gå over tid på rimadyl at du burde prøve noe anent? Men skal hunden gå på smertestillende over tid vilel jeg altid pakke medisinen inn i en god slump med mat for å værne magesekk og tarm best mulig. SKal han gå over kort tid kan det hende det holder med å gi han culturamelk men tror jeg vilel forhørt meg med vetrinæren for du må jo dit hvis du skal bytte og da vet dem jo at du ahr prøvd anent

Han får Rimadyl da Onsior ikke fungerte bra nok. (skal virke i 24 timer, men hadde kun effekt i ca 5-6 for ham) Rimadyl virker mye bedre, ikke smertefri, men han kan bevege seg uten å hyle til, han får sove og skjelver ikke. Skal kun gå på det i 6 dager til, så er ikke lange stunden. Blir ny evaluering på hva som skjer videre etter time hos kiropraktor tilhørende dyrelegeklinikken på fredag.

Onisioren var mildere mot magen, men hjelper ikke det når hunden har så vondt 18 timer i døgnet at han bare skjelver og bare såvidt får sove.

Ringer nok klinikken i morgen og hører hva de tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...