Gå til innhold
Hundesonen.no

Spesielle ting hunden din ofte gjør?


Nokia

Recommended Posts

Utrolig merkelig! :)

Tjorven har noe, men det er ikke sikkert det er så spesielt da, er ikke helt kjent med hundevaner, men hver gang hun har blitt badet eller er våt gnir hun hele kroppen og dytter seg bortover teppet "sitt" med snuten først, gnir seg skikkelig mot teppet.

Og hver gang vi setter henne ute på verandaen i bånd, er det ikke lenge før vi ser et hode gjennom altandøra. Der må hun stå på to på det øverste trinnet for å se inn. Tenker alltid på den lille piken med svovelstikkene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro har to ting:

Drikker stort sett kun vann ute. Drikker inn når det har fryst eller forsvunnet i sola :wink: Men viss jeg ta vann i en kanne og tømmer i vannskåla ute drikker han med en gang :roll:

Det andre er at viss han skal ligge i sengen sin må det ligge et teppe oppi. Men av og til begynner han å skrape i teppet slik at det faller ut, da vil han ikke ligge der og venter på at jeg skal legge teppet fint på plass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han leker med vannet, stikker snuten ned i skåla og blåser ut sånn at det bobler å tar opp hodet da drypper det ned fra snuten hans i skåla å lager morsomme lyder, sånn kan han stå en stund. gjør det samme om og om igjen.

Når jeg har sagt at han skal ligge iro også reiser han seg, så sier jeg LIGG! med streng stemme, så legger han seg på ryggen å "biter" negler, altså har poten i munnen, hører iallefall at han er borti neglene.

Når jeg har vært oppe en tur og kommer ned igjen eller at noen andre kommer ned trappa (sånn at det høres) skynder han seg å legger seg inni buret.

Hvis jeg har en sokk, lue, halsbånd eller noe på gulvet, sofaen, stolen. så går han forsiktig mot der det ligger og tar i det forsiktig å går å legger seg på plassen sin å tygger på det. om det er spesielt eller ikke det vet jeg ikke :lol:

EDIT: Når han ser ei flaske han ikke kan nå, så står han å "brommer"til den.eller når jeg spør hvor er katta? å han ikke finner henne så lager han samme lyden. komisk lyd vil jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali stjeler ting, sokker, bamser osv.. Hun vet at hun ikke har lov så med en gang hun hører at jeg kommer går hun vekk og later som om ingenting har skjedd.

Hvis det er snø ute er det helt umulig å gå tur med henne i bånd, for hun skal stoppe for hver meter vi går å spise snø. Dette gjelder hvis det is noe sted, så skal hun spise isen.

P1010164.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogar vil ha likt tyggebein som Nirm. Om Nirm har en type, og Bogar har en annen type, ligger han og piper. Blir veldig fornøyd når han får et likt et da.

Når han er sulten, eller har lyst på godterier, så hopper han rundt og rundt sin egen akse.

Han henter også tøfler. Dette gjelder også tøfler som sitter på bein, om man ikke har tatt de skikkelig på...

Bodde i studenthybel for noen år tilbake. Øverst i "gangen". Glatt gulv. Hver gang han skulle ut og tisse, så måtte han spole på gulvet utenfor romdøra mi, løpe full fart ned gangen, skli på fire stive bein og krashe i verandadøra. Like festlig hver gang tydligvis.

Nirm er som Kali når det gjeler å spise snø. På fellesdekken vinterstid ligger han og stikker tunga ut av munnen hele tiden.

Når han er i skikkelig kosehumør, bretter han et av ørene sine dobbelt, slik at den innerste halvparten legges bakover, og ytterste av øret peker framover.

Når Nirm vil leke inne, kan han ta kongen sin og legge på gulvet foran meg, og drar den vekk etter snoren. Kan gjøre det gjentatte ganger. Lurer på om han mener jeg skal kaste meg etter den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miko er en rar liten fyr :(

Hvis dere har sett den reklamen med de som skulle ha en leieboer, men så fikk de en homo som ikke virka :)

Hver gang den reklamen er å det ringer på døra, blir Miko helt gal, hyler å bærer seg å springer til døra, trykker snuten mot døra slik at han nesten kveler seg selv :)

Skjønner ikke hvor han har fått det fra at han skal bli slik når det ringer på, for vår ringeklokke virker ikke.

Så han har egentlig aldri hørt det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira pleier å uule,lage morsomme lyder når hun er ivrig/sulten! :)

utrolig morro og høre på!

mira pleier og å grave i teppet før hu legger seg godt til rette :lol:

Vega er tullete etter is å sne som Kali...så hun skal stoppe å ete is eller sne heile tia..å ruller seg gjerne i det å graver å graver å graver!

å med steiner.klynker å bærer hun seg når hun ikke får til æ bære den Sørste steien hun kan finne..å hun gir seg ikke.. får hun det ikke til må jeg bære den for henne helt hjem foir hun pynter med dem i hagen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver gang vi får besøk finner Luna en leke så går hun rundt å logrer med halen mens besøket som regel sier "næmmen så fin leke du har da"

Såpleier hun noen ganger å leke med seg selv, gjerne med en leke i munnen og en på gulvet (foreks, en ball) Så går hun å triller ballen bortover mens hun har en bamse eller en annen leke i munnen.

Etter Luna har blitt badet legger hun seg rett ned på håndkle og hun elsker når jeg tuller håndkle litt rundt hun, når hun kommer ut av badet etterpå går hun å gnir seg inntil møbler, osv.

Hun er også sånn at hun går å henter en sokk, vott, osv. Og går forsiktig bort i kurven sin for å gnage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven har noe' date=' men det er ikke sikkert det er så spesielt da, er ikke helt kjent med hundevaner, men hver gang hun har blitt badet eller er våt gnir hun hele kroppen og dytter seg bortover teppet "sitt" med snuten først, gnir seg skikkelig mot teppet.[/quote']

Dette gjør Oscar også, men han løper rundt i hele huset og gnir seg overalt han da.. Og veldig gjerne i soffaen. :lol:

Også RAPER han.. HØYT!!! :)

Og nå han har spist så tørker han seg rundt munnen ved å gni seg på teppet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma gjemmer ting.. Og når han skal sjarmere (hvis han f.eks møter nye mennesker) løper av og henter en av tingene han har gjemt (f.eks en ball), setter seg pent foran personene og ser bedende på han/henne... Han sjarmerer de fleste sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alex skyter rygg når han skal strekke seg.. Som en katt gjør... :lol:

Etter ett bad må han kneke seg i sofaen helt til alle putene har havnet på

golvet, og legger vi de opp igjen for tidlig, må han kneke mer...

Etter mat kommer han bort til meg, uansett hvor jeg sitter, og når jeg da

klør han så raper han høylytt til meg... Nesten takk for maten.

Tur er blitt ett "banneord", og kan ikke brukes uten at det menes. Da

spinner han rundt i hele huset, og piper så høyt han kan. Andre "banneord"

er kjeks, nammenam og besten. Pluss noen flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele hunden min er rar på mange måter :D hvis han girer seg opp,å vil leke,så sitter han på andre sida av stua å uler å lager rare lyder,og hvis jeg da uler tilbake tar han sats å kommer løpende å hopper opp i stolen min. hender seg at han prøver å hoppe opp bak stolen,men da tryner han bare :) Når jeg gir han griseører,bein eller lignende,hender det at han vil leke med det,og da resier han seg opp på to før han bukker/stanger mot det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopsen min er nokså snodig når han prøver å klø seg i ansiktet. Han greier ikke gjøre det på vanlig måte, så han står på huet i sofaen mens han gnir og spreller voldsomt. Ikke veldig grasiøs.

Det ender som oftest med at jeg forbarmer meg over ham og klør ham i fjeset.

Ellers har han en forkjærlighet for å ligge og sutte på bamsen sin. Hmm... Han er en rar liten fyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budd og Buffy er noen skikkelige krapyl iblant. Stjeler som ravner, og da sniiiker bud seg av gårde UTEN at neglene høres i parketten. Han blir like ovaraska vær gang han blir oppdaga.. :D

Dæm får ikke lov til å rase inne,dærfor snik dem seg ut i yttergangen og prøver og gjøre det meeeget stille 8)

Dette skulle jo være om hunder da men jeg har en katt som TROR han er en hund.

Han stjeler kjøttbein fra hundan,ser ikke bare litt teit ut heller, en liten katt som sitt og spis av en okseskanke..

Han digger koteletter og liker best og sitte under stuebordet og gnege på dem..

Han har oppdratt oss fint også.Når han skal ut så går han til vinduet hvor det henger stålpersienner og lager et fryktelig spetakkel og bråk å dette fortsetter han med helt til vi går i andre enden av stua hvor døra er for og slippe han ut :) så banker han pent på døra når han skall inn igjenn :P

Han lurer tilogmed minstekatta ned fra godstolen sin ved og late som han har lyst til og leke med han, for så å legge seg godt til rette i stolen selv.. :)

Glad ikke hunder er så utspekulerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja stjeler doruller hver eneste gang dodøra står åpen. Litt artig' date= men mest fortvilende.

Buffy stjeler også doruller, men snodi nåkk og heldigvis for det, bare tomme doruller..Da synes jeg hun er litt søt da :) så hun får beholde den :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, Diego har det sånn at han skal iallefall gå 4 ganger rundt før han legger seg ned.

(Dette gjelder bare i stua og på rommet mitt)

Hver gang jeg går tur med han når det regner så slikker han bakken, for å få vann.

(Akkurat som jeg aldri gir bikkja vann)

Nå han vil ha kos, så går han rundt og rundt og rundt beina mine.

(Akkurat som en katt)

Når han er skikkelig gira og vil ut døra, så hopper han alltid rundt i ring/salto ett par ganger.

Diego vil bare ha tyggebein/leker hvis en annen hund vil ha det.

Og hvis han får tak i en leke/tyggebein fra en annen hund, så vil han ikke ha den, men andre får den heller ikke.

Han legger seg oftest 1 meter fra tyggebeinet/leken og vokter den.

Med en gang en annen hund viser interesse for den så er det rett bort å begynne å tygge på den.

Cody snakker når han koser seg. (Det vil si det høres ut som knurring)

Fortsettelse følger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...