Helianthus Skrevet 20. August 2014 Rapporter Share Skrevet 20. August 2014 Valpen (kelpie-tispe) er nå 5,5 mnd, og begynner å bli stor.. vel, mellomstor iallfall. Alle tennene er byttet ut med voksentenner, hun klarer seg med 4-5 lufteturer daglig, hun er egentlig ikke så veldig opptatt av meg på trening, og idag gadd hun ikke spise godbiter på tur??!! Det er ganske tydelig at ting skjer .... Det er lenge siden jeg har hatt tispevalp, så det hadde vært morsomt å høre andres erfaringer med hvilke forandringer som skjer med tispevalpen, og når de skjer så jeg vet litt mer om hva jeg har i vente :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 20. August 2014 Rapporter Share Skrevet 20. August 2014 Åpnet igjen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 20. August 2014 Rapporter Share Skrevet 20. August 2014 Kan ikke snakke så mye for tispevalper (eller tisper generelt, jeg er på min første), men jeg har merket at etter hun var ferdig med sin andre løpetid så har hun blitt litt "borte" i hodet Trener vi er hun heldigvis med når jeg ber om det og har super intensitet når vi gjør noe (sist fellestrening husker jeg at hun var varm, det var varmt ute og hun hadde løpetid, så hodet var nok ikke helt med). Ellers ingenting å tilføye enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helianthus Skrevet 20. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2014 Jeg vet egentlig lite om hva jeg kan forvente, bortsett fra at min erfaring er at tispene begynner å bli voksne etter andre løpetid. Det er tydeligvis individuelt da :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 21. August 2014 Rapporter Share Skrevet 21. August 2014 Jeg har en hund som har blitt mer samarbeidsvillig opp igjennom månedene. En hund som ikke MÅ svare deg tilbake, krangle og styre. En hund som har akseptert litt mer, lært seg hvordan hverdagen funker. En hund som har fått mye mer selvtillit, ikke så skeptisk til ting, men mer nysgjerrig og stoler på meg. Det har blitt en hund som tåler mer, går lengere, mer utholden. Det er deilig å slippe å ta hensyn til en valp lengere. Nå er min tispe blitt 14 mnd og alle disse endringene har skjedd etter 6 mnd alder og opp. Det er godt å se at ting faktisk forandrer seg. Jeg er også spent på den første løptiden og se om hun vil endre seg noe mer etter da. Min forrige tispe endret seg ikke noe etter løpetiden, men det tok 2-3 år før jeg så /følte noen forskjell. På den tispa jeg har nå ser jeg forandringene raskere, og jeg har tro på fremtiden. Tror hun blir en flott hund tilslutt! Fortsatt er det litt mye energi som skal kontrolleres, og mer selvtillit skal bygges. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts