Gå til innhold
Hundesonen.no

Golden retriever vekt hos valp å voksen


smokey
 Share

Recommended Posts

Har en golden retriever hanne som ble 4 mnd i går, når jeg var å veide han på veterinærvekt for to uker siden veide han 20 kg. Regner med han veier rundt 22 kg minst nå. Han er ikke feit, men har litt valpefett. Han har en veldig kraftig beinbygning. Ligger han på normalen i forhold til vekt? Å hvor stor tror dere man forvente at han ca blir som voksen? Hvor mye veide din golden rundt denne alderen? Han har en veldig kraftig å stor far som er hele 45 kg. Klarte liksom ikke finne noe om vekstfasen til golden på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske umulig og si, da det varierer veldig fra individ til individ. I kullet til min første hund så var de fleste valpene ganske gjevne lenge, men utfallet til slutt ble sprikende mellom 27 og 48 kg voksenvekt. Men han ligger nok an til å bli ganske stor, men golden er jo blitt ganske store hunder(på utstillingslinjer ihvertfall) så han blir nok en relativt normal hannhund vil jeg tro. De vokser ofte bra til de er rundt 6-7 mnd også stopper det opp etter det er det ofte bare et par kg som kommer til når hunden legger seg ut i bredden og blir "voksen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke fasitsvar for slike ting. Det er veldig individuelt. Så lenge du kan kjenne ribbeina under pelsen (men selvfølgelig skal det ikke være for markert) så er han ikke for feit. :-) Du må nesten vente til han er 3 år +/- for å se hvor høy og bred han blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...