Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter


Cavalierelsker
 Share

Recommended Posts

Jeg er så usikker på hvilke godbiter jeg skal gi, fordi på noen står det at de inneholder EU tillatte farge- og konserveringsstoff, mens andre står det at de er 100% naturlige, mens andre igjen så står det ingen ting, som da kanskje betyr at de ikke er EU tillatte farge- og konserveringsstoff?! Hva er best? Er det skadelig for hunden å få i seg slike stoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker i størst mulig grad human grade mat.. (som man vil mene ikke er human grade da ;-) ) som grillpølser, restekjøtt fra middager, vafler og pannekaker (veldig populært), og en sjelden gang kjøpte godbiter. Når jeg bruker kjøpte godbiter så synes jeg det er greit å holde meg til de med rent tørket kjøtt. Her er flere bra godbiter som er tørre nok til å ha i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at kjøpte godbiter er så dyre pr. kilo så jeg lager mye selv av rent kjøtt, i går tørket jeg kylling strimler i ovnen for eksmpel, bruker en del våtfôr beregnet på katt i vanskelige settinger, det funker gull og er billig som bare det, pølser og karbonader er også poppis. Frolic bruker vi også. Egentlig bruker jeg det som Keiron vil jobbe for i den gitte settingen vi er i, men som sagt så funker våtfôr til katt ofte best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hverdagsgodbiter bruker jeg Frolic og ellers hundemat kjøpt på butikk. Rullerer hvilket merke jeg kjøper for å få variasjon.

Godbit på fellestreninger som krever litt mer "omph" blir ofte Gabba's pølse, vanlig pølse eller annen type kjøtt eller pålegg. Dreamies funker også fjell for min. Skal jeg trene hjemme med litt ekstra krutt så bruker jeg kattemat tørrfor (vet det er for salt, men det er jo sånn sett pølser også, så det går greit når det ikke blir så ofte).

Innimellom dette kjøper jeg div. poser med hundesnop på dyrebutikken som jeg sper på med. Skal jeg virkelig slå på stortromma så er det vel lite som kan måle seg med våtfòr til katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en del gresshoppa pølser i sånn 4 pakk, hamstrer når det er salg på butikken og Balder elsker det. Skulle ifølge ansatt på dyrebutikken nesten være som vomoghundemat, men der aner jeg ikke. Måtte sjekke innholdsfortegnelsen og den var ikke gal til å være godbiter :) holder lenge og så lenge en lar det hvite være på og Balder får ca en halv på en trening (deler opp i mindre biter) og holder ca en uke i lufttett pose når den først er åpnet :) 50% storfekjøtt, 25% svinekjøtt, 20% mais, 4 % malt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...