Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som tisser i underdanighet/av glede


Krulla
 Share

Recommended Posts

Har en snart 5 mnd gammel blandingsvalp som har en tendens til å være usikker rundt andre hunder. Dette er noe vi jobber med. Men nå er vi hjemme hos foreldrene mine som også har to rolige sheltier. Problemet er at vår hund blir veldig ivrig, hopper rundt, stiller seg med både bakenden og snusen opp i fjeset til de to andre, og ofte skvetter når de står snute mot snute. Hun legger seg ofte ned og er tydelig underdanig mot dem.

Lurer på hva jeg kan gjøre for å stoppe skvettingen? Selv om vi nettopp har vært ute er det alltid littegranne tiss igjen, og begynner å bli lei av å tørke det opp da det skjer veldig veldig ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la de hilse. Ha valpen i bånd, ta den med inn og la den få lære seg å bare være rolig, ikke hilse, leke eller smiske. I starten ville jeg holdt de fra hverandre hele tiden (altså gjerne slik at de kan se hverandre og være i samme rom, men uten å hilse). Når dere har gjort det et par ganger å det fungerer så ville jeg startet på samme måte også forsøkt å slippe valpen etter en liten stund, altså ikke med en gang dere kommer, men etter at den har roet seg helt ned. Dette ville jeg gjort en god stund før dere tilsist kan bare komme inn og slippe valpen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lurt ut, men vi skal være her en uke da vi bor langt unna, så blir ikke så lett å ta ny introduksjon og dermed la henne roe seg. Har prøvd å få henne til å ligge rolig og men det varer skjelden lenge og det sekundet noen flytter på seg spretter hun opp og så er vi i gang igjen. Noen gode triks for å holde henne rolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du vell, bare ta med hunden alene på tur eller bort en stund det :) det enkleste for å holde hunden i ro er jo feks et bånd så den ikke kommer noen vei, kompostgrinder eller så må dere følge med å be henne legge seg igjen når hun reiser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...