Gå til innhold
Hundesonen.no

Junior instruktør


Taran

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er forskjellen nei :) Jeg ville trodd det var omtrent det samme. Jeg synes det er alt for dyrt å betale 8000 for et kurs hvor du ikke kan bli instruktør, da kan du jo bare gå på vanlige klikkerkurs og bare spørre om det du lurer på.

Skrevet
Jeg vet ikke hva som er forskjellen nei Jeg ville trodd det var omtrent det samme. Jeg synes det er alt for dyrt å betale 8000 for et kurs hvor du ikke kan bli instruktør, da kan du jo bare gå på vanlige klikkerkurs og bare spørre om det du lurer på.

ja, jeg er enig. Men på klikkertrenerutdannelsen går man også opp til eksamen, men jeg har ennå ikke fått med meg "hva som skjer" om du består.

Skrevet

Er det klikkerinstrktørutdaaning eller klikkerTRENERinstruktør utdanning? Syns Morten sa at det ikke ble arrangert klikkerinstruktørkurs i år, hmm. Det koster i hvert fall 8000 det klikkertrenerinstruktør utdanning jeg har tenkt å gå på. (eller het det bare klikkertrenerutdanning? Hehe)

Instruktörsutbildningen anordnas inte i år. Den kostar ca. 20 000 annars. Klickertränarutbildningen går över fyra samlingar under ett år. Med tanke på att en vanlig weekendkurs kostar ca. 2000 så är det ju inte dyrare än så. Man köper helt enkelt ett "paket" och får kontinuitet och uppföljning under året, samtidigt som man också läser en del litteratur och skriver en teoretisk examen.

Skrevet
Instruktörsutbildningen anordnas inte i år. Den kostar ca. 20 000 annars. Klickertränarutbildningen går över fyra samlingar under ett år. Med tanke på att en vanlig weekendkurs kostar ca. 2000 så är det ju inte dyrare än så. Man köper helt enkelt ett "paket" och får kontinuitet och uppföljning under året, samtidigt som man också läser en del litteratur och skriver en teoretisk examen.

Ok:-) Det høres veldig interessant ut. Instruktørutdanningen bør jeg kanskje vente med til jeg er litt eldre - så klikkertrenerutdannelsen hadde jeg nok fått mye ut av om jeg søker i år.

  • 3 weeks later...
Skrevet
Oi, det var ikke dyrt, nei. Men jeg tror det varierer veldig hvordan ting foregår på f.eks muntlig. Sensor hadde spurt hva man gjør om hunden henger etter på fri ved foten. Må man da svare som en jærvenrud'er ville ha gjort? Eller kan jeg si hva jeg selv ville ha gjort - på "klikekrvis" og allikevel ikke bli trukket i poeng?

Bedre sent enn aldri :D

Jeg har fått tak i sensor veiledningen til NKK Trinn2 (antaglivis samme reglene som trinn1) Det står det om bla til eksamen:

"I spørsmål som dreier seg om innlæring av øvelser er det f.eks ikke så viktig hvordan apporteringen læres inn, så sant kanidaten viser forståelse for øvelses-og momentlæring og kan bygge opp "sine" øvelser korrekt. Metoden må imidlertidig være i henhold til norsk lov og kunne forsvares etter NKK'e etisk retningslinjer."

Og ettersom meste parten av kurset består av læringsteori og læren om hund så er det ikke dumt å ta. (selv om man bruker Jærverud Din hund hvor det står masse om terskler osv som også er fint å kunne mye om når man "klikker" eller har hund i hverdagen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...