Gå til innhold
Hundesonen.no

Junior instruktør

Taran

Recommended Posts

Skrevet

Ser at man via NKKU kan bli Junior instruktør..

Noen her inne som er det? Og hva går det ut på?

Hva må du gjennom for å bli det?

Skrevet
Aha. Den utdanningen må jeg snuse videre på.

Syntes den virket interessant jeg også..

Si fra om du finner ut noe mer da :wink:

Skrevet

Jeg sendte mail til Lene, og hun sa at det var så enkelt som at også de under 18 kunne ta NKK-utdannelsen. Men i stedet for å bli NKK-instruktør ble man junior NKK-instruktør

Skrevet
Jeg sendte mail til Lene' date=' og hun sa at det var så enkelt som at også de under 18 kunne ta NKK-utdannelsen. Men i stedet for å bli NKK-instruktør ble man junior NKK-instruktør[/quote']

Så gøy, høres ut som noe jeg vil :lol:

Du vet ikke noe angående pris, hva man må gjennom..osv?

Skrevet

Vel, en i klubben min tok nettopp Trinn-1 utdannelsen gjennom NKK. Det var muntlig + skriftlig eksamen, hvor man måtte oppnå en viss poengsum ellerno.

Jeg ahr ikke tenkt til å ta den selv - da tar jeg heller en klikkerutdannelse (som jeg forresten søker om nå). Nkk-utdannelsen går etter jærvenrud ("din hund"), og det er ikke slik jeg trener - så nei, takk:-)

Skrevet

Klikkerutdannelsen har jeg tenkt litt på også, da eieren av kullsøsteren til Tella har startet Canis hundeskole i Hønefoss og skal holde kurs der i februar. Men tror nok jeg ikke får tid enda, men med tiden skal jeg ta den :lol: Kanskje bedre enn NKK for meg også, siden jeg klikkertrener.. :)

Skrevet
Klikkerutdannelsen har jeg tenkt litt på også, da eieren av kullsøsteren til Tella har startet Canis hundeskole i Hønefoss og skal holde kurs der i februar. Men tror nok jeg ikke får tid enda, men med tiden skal jeg ta den Kanskje bedre enn NKK for meg også, siden jeg klikkertrener

Hehe, ja. Du får søke da, og prøve å komme inn:-) Har søkt i sunnhordaland jeg da, selv om konfepengene bare flyr vekk...

Skrevet

til og med før du har fått de!? :wink:

Hihi, jepp #-o Men så kan det hende klubben sponser meg også da, men det er det ingen garanti for. Skal skrive et brev til de og "spørre"

Skrevet

Mange klubber er positive til å sponse kurs hvis du forplikter deg til å holde eks. 2 kurs etterpå.... Godt tips:)

Venter på Trinn 1 kurs i nærheten her, må ha det for å kunne ta trinn 2..

Skrevet
Mange klubber er positive til å sponse kurs hvis du forplikter deg til å holde eks. 2 kurs etterpå.... Godt tips:)

Ja, hun jeg fortalte om som tok trinn 1 kurset hos NKK fikk det gratis gjennom retr.klubben mot at hun holder 4 kurs i år. Men hvordan går man frem når man "søker om penger"?

Skrevet
Vel, en i klubben min tok nettopp Trinn-1 utdannelsen gjennom NKK. Det var muntlig + skriftlig eksamen, hvor man måtte oppnå en viss poengsum ellerno.

Jeg ahr ikke tenkt til å ta den selv - da tar jeg heller en klikkerutdannelse (som jeg forresten søker om nå). Nkk-utdannelsen går etter jærvenrud ("din hund"), og det er ikke slik jeg trener - så nei, takk:-)

Bare en liten opplysning:

Meste parten av kurset går på læringsteorien som er felles for all innlæring (terskler, funksjoner, atferd osv) Det er også endel pedagogikk som også er felles for alle instruktører. Det var meget lite "innlærings teori" på det kurset jeg gikk. Men det varierer selvsagt litt fra instruktør til instruktør. Vi diskuterte tom klikker under kurset mitt :lol:

Kurset er fint å ha med seg, og for det meste så er det heller ikke ett dyrt kurs!! (jeg betalte 1100kr +bøker)

Det er ikke dumt å ta selv om man trener operant!!

Skrevet

Bare en liten opplysning:

Meste parten av kurset går på læringsteorien som er felles for all innlæring (terskler, funksjoner, atferd osv) Det er også endel pedagogikk som også er felles for alle instruktører. Det var meget lite "innlærings teori" på det kurset jeg gikk. Men det varierer selvsagt litt fra instruktør til instruktør. Vi diskuterte tom klikker under kurset mitt :)

Kurset er fint å ha med seg, og for det meste så er det heller ikke ett dyrt kurs!! (jeg betalte 1100kr +bøker)

Det er ikke dumt å ta selv om man trener operant!!

Oi, det var ikke dyrt, nei. Men jeg tror det varierer veldig hvordan ting foregår på f.eks muntlig. Sensor hadde spurt hva man gjør om hunden henger etter på fri ved foten. Må man da svare som en jærvenrud'er ville ha gjort? Eller kan jeg si hva jeg selv ville ha gjort - på "klikekrvis" og allikevel ikke bli trukket i poeng?

Skrevet

hva er vitsen med å blir instruktør i en treningsmetode man ikke liker? :?

Skrevet
Oi, det var ikke dyrt, nei. Men jeg tror det varierer veldig hvordan ting foregår på f.eks muntlig. Sensor hadde spurt hva man gjør om hunden henger etter på fri ved foten. Må man da svare som en jærvenrud'er ville ha gjort? Eller kan jeg si hva jeg selv ville ha gjort - på "klikekrvis" og allikevel ikke bli trukket i poeng?

Så lenge du holder deg innenfor "læreteorien" så tror jeg nok det skal gå helt fint :) MEN det du skal tenke på er at du skal følge "oppsatt kurs" (kurs du skal holde) Men det er fullt mulig å følge klikker filosofien.

Selv så var jeg muntlig oppe i: Valper som tygger på gjenstander. Jeg fortalte om avledning og belønning ved posetivt innlært nei. Men jeg nevnte også alternativer som pepper/sitron i forbindelse med ledninger/andre farlige gjenstander.

Om du finner ett kurs i ditt område så hadde jeg nok pratet litt med instruktør for sikkerhetsskyld. Hør hva h*n sier om deg og ditt :)

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å ta en klikkertrener utdannelse. Men det er så dyrt så jeg må vente :) Men jeg skal ta den en gang..

Skrevet
Der hvor jeg skal begynne å trene nå koster det 8000kr for klikkerinstruktør kurs. Det er utrolig dyrt.

Er det klikkerinstrktørutdaaning eller klikkerTRENERinstruktør utdanning? Syns Morten sa at det ikke ble arrangert klikkerinstruktørkurs i år, hmm. Det koster i hvert fall 8000 det klikkertrenerinstruktør utdanning jeg har tenkt å gå på. (eller het det bare klikkertrenerutdanning? Hehe)

Skrevet

Er det klikkerinstrktørutdaaning eller klikkerTRENERinstruktør utdanning? Syns Morten sa at det ikke ble arrangert klikkerinstruktørkurs i år, hmm. Det koster i hvert fall 8000 det klikkertrenerinstruktør utdanning jeg har tenkt å gå på. (eller het det bare klikkertrenerutdanning? Hehe)

Det er klikker instruktørkurs og går over ti helger med teori, praksis og eksamen på siste dagen.

Skrevet
Det er klikker instruktørkurs og går over ti helger med teori, praksis og eksamen på siste dagen.

Hm, ok. Vet du hva som er forskjellen mellom det og klikkertrenerutdannelse? Tenkte instruktørkurset var dyrere, men det er det visst ikke.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...