Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefaling av veterinær i Eidsvoll/ullensaker området?


Recommended Posts

Hei! Jeg får meg valp om 6,5 uker og sitter derfor å kikker etter en veterinær i området. Har vært borti dårlige veterinærer før og vil derfor velge riktig denne gangen!

Vil ha en som tar seg god tid med hunden og bruker positive metoder. Vil ikke ha en som tar tak i hunden og holder den fast i nakkeskinnet for å ta en vaksine f.eks..

Viktig at de er hyggelige og bryr seg og er flinke med oppfølging, og at en kan ringe om en lurer på ting.

(vært borti en som belastet en kunde med 2000kr for en telefonsamtale)

Jeg bor på Råholt så ser etter en i omårdet mellom Eidsvoll og Jessheim. Nannestad og Kløfta kan også være aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drop inn avlivd hunden min på din veterinær på kløfta og var fornøyd med hvordan de tok meg imot, tok meg med rundt, slapp å gå igjennom venterom osv.

(var planlagt avlivning den dagen så var det plutselig helt fult hos vanlige veterinæren...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Nyen på Råholt/Eidsvoll Dyreklinikk er veldig koselig og flink. Han jobber endel ute, men har gode erfaring med de andre veterinærene der også. "Veteranen" der, Schie, er av den mer tradisjonelle typen ;) , men ikke opplevd noe negativt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med alle veterinærene :wub: på Eidsvoll/Råholt Dyreklinikk!

Brukt dem i 35 år,sympatiske,flinke og har ikke skuffet stort noen gang på de årene.Hvis det er noe de mangler kompetanse på så søker de hjelp hos andre eller videresender pasienten.

Anbefaler Skogli Gård Dyrlegekontor,Ingunn Riddervold Heimdal . Veldig,veldig fornøyd m henne også :wub: .

Endret av Toril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Nyen på Råholt/Eidsvoll Dyreklinikk er veldig koselig og flink. Han jobber endel ute, men har gode erfaring med de andre veterinærene der også. "Veteranen" der, Schie, er av den mer tradisjonelle typen ;) , men ikke opplevd noe negativt :)

Både Terje og Schie er gull-gode :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet et par veterinærkontor da jeg flyttet til området for snart tre og et halvt år siden, og endte også hos Din Veterinær på Kløfta.

Jeg har ei som slår seg vrang hver gang det er snakk om vaksine eller andre sprøyter, hun er helt idiot på det - og de er kjempeflinke der. De lytter virkelig til hva jeg sier vi skal gjøre - min hund er ikke redd, hun har bare ikke LYST til akkurat det, så når jeg sier at jeg ikke vil ha dilling for å forsterke trassheten, så lar de meg som eier hunden være med i avgjørelsen på hvordan vi da går fram for å sette sprøyte - og på henne funker det ikke med lokking og dilling, for hun er ikke redd. Det er bare å holde fast og få det gjort - enklere og kjappere, når det er divafakter og stahet som ligger til grunnen. Jeg setter pris på veterinærer som ser at eier kjenner hunden sin, og ikke overkjører fullstendig.

MEN - når jeg har vært der med syk hund, så har de vært kjempeflinke og tålmodige med hundene, de bruker gjerne god tid, og det er aldri noe stress. Jeg kom med samme hund som over, og hun hadde kløyvet en klo på langs - og da sederte de henne med en gang for at det ikke skulle være vondt for henne mens de barberte, renset, klippet, kuttet, fjernet og ordnet med klokapselen/tåa. Jeg vet andre veterinærer som ikke sederer, bare gir lokalbedøvelse.

Da en liten valp ble stukket i munnen av veps, og jeg ankom veterinærkontoret i hui og hast i fall hun var allergisk, satt jeg der i en time for observasjon, så vi skulle vært helt sikker på at hun ikke hovnet opp. De fjernet brodden, for den så vi satt i tunga, og de koste, lekte og godpratet med en leken og nysgjerrig valp gjennom hele timen vi hang på venteværelset, så hun fikk en kjempefin opplevelse av å være der. Jeg tror faktisk ikke de tok betalt en gang, selv om jeg fikk veterinærhjelp.

Jeg føler meg alltid godt tatt imot der - de husker hundens sykdomshistorie, og selvfølgelig kan de lese journalen - men de husker også ting en har bare pratet om tidligere. De ringer opp når de har lovet å gjøre det med svar på prøver og lignende - og jeg har opplevd et par ganger at de ringer opp for å høre hvordan det går med hunden og sjekke om det er behov for en oppfølgingstime eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...