Gå til innhold
Hundesonen.no

øre-issues!


Recommended Posts

Heisann! :)

På 12 ukerskontroll hadde han mye puss i ørene, og røde/irriterte ører. Dette hadde jeg registrert fra han var en 9 uker, men han ristet seg ikke mer enn normalt, ei heller klødde han seg. Det luktet litt betennelsesaktig fra ørene. Vi fikk med oss en mild ørerens som tok nuven på det, og ørene ble fine. Lite lukt, ingen irritasjon, men likevel en god del ørevoks. Jeg synes det er litt ekkelt å dryppe ned i ørene hans, så fuktet bomull som jeg gnudde rundt i en ytre øregangen der det meste av ørevoksen satt.

Nå i disse badetider har valpen derimot fått vann i ørene. Jeg har trykket litt rundt ørene og det surkler. Har vært god til å rense de hver 3.dag som anbefalt av vetrinær. Ørevoksen er brun, ikke noe gult verk å se. Men de siste dagene (da han har badet) har han ristet på hodet og klør seg litt mer. Han henger ganske mye med hodet til vanlig, så ikke noe utenom det vanlige der. Veit at dette kan eskalere til betennelse, så tenker vetten på mandag.

Er det noe jeg kan gjøre for å lette litt på ubehaget for bikkja? Jeg tørket godt ut av ørene tidligere idag etter badinga rensa nettopp med ørerensen. Det kommer jo lite luft til, iogmed at han har hengeører… :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at dette kan eskalere til betennelse, så tenker vetten på mandag.

Og vetten sender inn prøve av gugga til dyrking slik at dere vet hva slags betennelse/sopp/bakterier dere har med å gjøre før dere starter å medisinere det. Ikke bare start med f.eks. Fucidin fordi vetten sier det er ok bare ved å se nedi øret/ørene.

Kjepphesten min (I tillegg til bur da :whistle: ) pga mye og dårlig erfaring med ørebetennelse. :) Lykke til!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vetten sender inn prøve av gugga til dyrking slik at dere vet hva slags betennelse/sopp/bakterier dere har med å gjøre før dere starter å medisinere det. Ikke bare start med f.eks. Fucidin fordi vetten sier det er ok bare ved å se nedi øret/ørene.

Kjepphesten min (I tillegg til bur da :whistle: ) pga mye og dårlig erfaring med ørebetennelse. :) Lykke til!

Ah, godt poeng! Da vi var på kontroll ville hun ikke medisinere enda siden han var så liten, og den rensen fra Otoclean. Og den funka supert, men nå som det er vann i ørene er jeg heller skeptisk til å fylle på mer væske nedi der.. :P

takk for svar! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...