Gå til innhold
Hundesonen.no

"Skraping" av det tredje øyelokk


Recommended Posts

Tiko fikk en øyebetennelse for en uke siden og ble fort helt fin igjen, men i natt ble han værre. Heldigvis skulle vi inn til kontroll i dag, og vi fikk en ny antibiotika kur en uke til. Dyrelegen sa dette var vanlig på de større hunde rasene når de er valp? Det var forbi de får mye rusk og rask i det tredje øyelokket og kroppen har ikke utviklet ett godt nok immunforsvar for å få det vekk.

Nå driver jeg å skyller med øyedråper, og renser rundt øynene med øyerens pads. Tar på antibioktia salven 3-4 ganger for dagen.

Hun sa det mest sannsynlig kom til å komme tilbake, og da måtte hun "skrape" og rense det tredje øyelokket. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde samme problemet med storpuddelen, han måtte faktisk skrape de tredje øyelokket i 2 omganger, det var helt uproblematisk heldigvis. Etter 2. omgang med skraping var han blitt voksen og vi klarte å hanskes med øyeproblemene så han fikk faktisk aldri øyebetennelse igjen.

Det eneste som var styrete var å huske å dryppe øynene ofte nok med antibiotika etter skrapingen, dette er en del år siden - men da var prosedyren at vi måtte dryppe 6 ganger om dagen. Vi skrev skjema og krysset av for å huske å dryppe ofte nok husker jeg. :)

Jeg ville virkelig prioritert å skrape øyelokkene om hunden din har fått blemmer på det tredje øyelokket for det er vondt, det blir som å gå med grus i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...