Gå til innhold
Hundesonen.no

Huff =/ - Link


LiLi

Recommended Posts

Fjerner linken, da den tydeligvis var uønsket.

Jeg har ikke vært her så mye i det siste, så hvis dette omhandler noen her inne på sonen eller at dette har vært en sak her tidligere, så kan jeg bare beklage.

Kanskje vi heller bare kan diskutere nabokrangler, hvis noen har noe å si om det? Hva gjør man i slike situasjoner? Når noen blir redd andres hunder e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du vet utmerket godt hvilken bruker her inne dette er snakk om' date=' så da lurer jeg på hvilken hensikt du hadde med å dra frem denne eldgamle artikkelen?[/quote']

Prøv å se bort i fra det da vet du :P

Å være redd i sin egen hage er vel ikke noe særlig.. Og verre er det å gå å være redd for egne barn, kan jeg tenke meg.

Kan tenke meg at noen kanskje kan være bittelitt raske til å klage fordi hundene er så store, og kan se skumle ut. Og også klage med andre personlige motiver innblandet?

Men at en vokterrase går i hundegårder med en halv meter høyt gjerde er vel ikke ideelt? Det er jo klart når bikkjene er rundtomkring og skremmer folk. Og akkurat det er uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken synes jeg bør stenges da det er lett og skjønne hvem det er snakk om. Og trådstarters motiv for og legge ut denne saken er ukjent.

Kan væøre mange faktorer her men og diskutere denne saken uten at det går på person vil jeg tro blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du vet utmerket godt hvilken bruker her inne dette er snakk om' date=' så da lurer jeg på hvilken hensikt du hadde med å dra frem denne eldgamle artikkelen?[/quote']

Jeg er kanskje blondere på innsiden enn på utsiden, men hvordan skulle jeg vite det? Jeg kjenner faktisk ikke til alle hundeeiere i Norges land, heller ikke denne.

Men du kan kanskje fortelle meg hvem det er snakk om, hvis du kjenner til vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken synes jeg bør stenges da det er lett og skjønne hvem det er snakk om. Og trådstarters motiv for og legge ut denne saken er ukjent.

Kan væøre mange faktorer her men og diskutere denne saken uten at det går på person vil jeg tro blir vanskelig.

Kan noen fortelle meg hva dette dreier seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er personlig her men hvis det ikke gjelder noen her inne da.. Litt rart og trekke frem en gammel sak..Hva skjedde da?? Måtte hundeeieren lage større gjerde?

Jeg forstår det heller ikke, men beklager at det var en gammel sak. Kom bare over den, og tenkte jeg skulle legge den ut. Var virkelig ikke meningen å støte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente generelt, da jeg er lite interessert i å diskutere spsifikke oppdrettere. Det er ikke første gangen slik har skjedd, og ikke den siste heller kan jeg tro. Og det skjer rundt om kring i hele Norges land. Så at saken er x antall år gammel har vel lite å si for selve temaet: Naboer som klager på noe de mener er uansvarlig hundehold. At jeg bemerket inngjerdingen var ment på generelt grunnlag. At generelt sett er det uansvarlig.

Så jeg mente det ikke personlig. Det er du som gjør det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noenting personlig. :P

Jeg mente bare at det er unødvendig å diskutere om gjerdet var høyt nok i akkurat denne saken, siden den er gammel.

Tråden bør uansett slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignende saker dukker opp hele tiden, så om denne saken er gammel, kunne man vel likegodt dumpet borti en av nyere dato. Temaet er på ingen måte utgått på dato. Synes faktisk det er interessant, da vi har noen naboer med hunder vi selv synes er uansvarlige, og fordi jeg selv har flere hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bør den slettes? Det er ikke personangrep her' date=' ingen personer blir nevnt i det hele tatt.[/quote']

Fordi man i dag vet at dette ikke førte noensteds hen (annet en høyere gjerde, kanskje), og at det derfor er å stille personen i dårlig lys.

Når man leser artikkelen, blir man forlatt til seg selv når man skal vurdere hvorvidt dette er sant eller ikke, fordi de ikke har skrevet om artikkelen når ting kom på det rene.

Aviser er gjerne sånn.

Men da vet dere det nå: anmeldelsene det skrives om her førte ingensteds hen, så får dere tolke det slik dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fjerner linken og lar diskusjonen om gjerdet er høyt nok stå da?

Så kan man fortsette og diskutere naboer og andre uansvarlig ting..hehe..

Poenget mitt var bare det at oppdretteren i artikkelen er lett gjennkjennelig og dermed blir h*n "hengt" ut nå 4 år etter dette var en sak..

Unødvendig mener jeg.

Selve diskusjonen er det ikke noe galt med i mine øyne,bare det at den linken står her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argyros:

Det er ikke veldig mange diskunsjoner som fører noe steds hen :wink: Og denne diskusjonen er vel heller intet unntak..

Der er jeg uenig med deg.

Slik jeg ser det, vil denne diskusjonen, hvis den får stå, på et eller annet tidspunkt dreie over på personen artikkelen omhandler.

Og personuthenging er vel ikke ønskelig her?

Jeg synes den er på grensen allerede, kanskje tilogmed over, da mange vet hvem dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...