Gå til innhold
Hundesonen.no

Huff =/ - Link

LiLi

Recommended Posts

Fjerner linken, da den tydeligvis var uønsket.

Jeg har ikke vært her så mye i det siste, så hvis dette omhandler noen her inne på sonen eller at dette har vært en sak her tidligere, så kan jeg bare beklage.

Kanskje vi heller bare kan diskutere nabokrangler, hvis noen har noe å si om det? Hva gjør man i slike situasjoner? Når noen blir redd andres hunder e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du vet utmerket godt hvilken bruker her inne dette er snakk om' date=' så da lurer jeg på hvilken hensikt du hadde med å dra frem denne eldgamle artikkelen?[/quote']

Prøv å se bort i fra det da vet du :P

Å være redd i sin egen hage er vel ikke noe særlig.. Og verre er det å gå å være redd for egne barn, kan jeg tenke meg.

Kan tenke meg at noen kanskje kan være bittelitt raske til å klage fordi hundene er så store, og kan se skumle ut. Og også klage med andre personlige motiver innblandet?

Men at en vokterrase går i hundegårder med en halv meter høyt gjerde er vel ikke ideelt? Det er jo klart når bikkjene er rundtomkring og skremmer folk. Og akkurat det er uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken synes jeg bør stenges da det er lett og skjønne hvem det er snakk om. Og trådstarters motiv for og legge ut denne saken er ukjent.

Kan væøre mange faktorer her men og diskutere denne saken uten at det går på person vil jeg tro blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du vet utmerket godt hvilken bruker her inne dette er snakk om' date=' så da lurer jeg på hvilken hensikt du hadde med å dra frem denne eldgamle artikkelen?[/quote']

Jeg er kanskje blondere på innsiden enn på utsiden, men hvordan skulle jeg vite det? Jeg kjenner faktisk ikke til alle hundeeiere i Norges land, heller ikke denne.

Men du kan kanskje fortelle meg hvem det er snakk om, hvis du kjenner til vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken synes jeg bør stenges da det er lett og skjønne hvem det er snakk om. Og trådstarters motiv for og legge ut denne saken er ukjent.

Kan væøre mange faktorer her men og diskutere denne saken uten at det går på person vil jeg tro blir vanskelig.

Kan noen fortelle meg hva dette dreier seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er personlig her men hvis det ikke gjelder noen her inne da.. Litt rart og trekke frem en gammel sak..Hva skjedde da?? Måtte hundeeieren lage større gjerde?

Jeg forstår det heller ikke, men beklager at det var en gammel sak. Kom bare over den, og tenkte jeg skulle legge den ut. Var virkelig ikke meningen å støte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente generelt, da jeg er lite interessert i å diskutere spsifikke oppdrettere. Det er ikke første gangen slik har skjedd, og ikke den siste heller kan jeg tro. Og det skjer rundt om kring i hele Norges land. Så at saken er x antall år gammel har vel lite å si for selve temaet: Naboer som klager på noe de mener er uansvarlig hundehold. At jeg bemerket inngjerdingen var ment på generelt grunnlag. At generelt sett er det uansvarlig.

Så jeg mente det ikke personlig. Det er du som gjør det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noenting personlig. :P

Jeg mente bare at det er unødvendig å diskutere om gjerdet var høyt nok i akkurat denne saken, siden den er gammel.

Tråden bør uansett slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignende saker dukker opp hele tiden, så om denne saken er gammel, kunne man vel likegodt dumpet borti en av nyere dato. Temaet er på ingen måte utgått på dato. Synes faktisk det er interessant, da vi har noen naboer med hunder vi selv synes er uansvarlige, og fordi jeg selv har flere hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bør den slettes? Det er ikke personangrep her' date=' ingen personer blir nevnt i det hele tatt.[/quote']

Fordi man i dag vet at dette ikke førte noensteds hen (annet en høyere gjerde, kanskje), og at det derfor er å stille personen i dårlig lys.

Når man leser artikkelen, blir man forlatt til seg selv når man skal vurdere hvorvidt dette er sant eller ikke, fordi de ikke har skrevet om artikkelen når ting kom på det rene.

Aviser er gjerne sånn.

Men da vet dere det nå: anmeldelsene det skrives om her førte ingensteds hen, så får dere tolke det slik dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fjerner linken og lar diskusjonen om gjerdet er høyt nok stå da?

Så kan man fortsette og diskutere naboer og andre uansvarlig ting..hehe..

Poenget mitt var bare det at oppdretteren i artikkelen er lett gjennkjennelig og dermed blir h*n "hengt" ut nå 4 år etter dette var en sak..

Unødvendig mener jeg.

Selve diskusjonen er det ikke noe galt med i mine øyne,bare det at den linken står her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argyros:

Det er ikke veldig mange diskunsjoner som fører noe steds hen :wink: Og denne diskusjonen er vel heller intet unntak..

Der er jeg uenig med deg.

Slik jeg ser det, vil denne diskusjonen, hvis den får stå, på et eller annet tidspunkt dreie over på personen artikkelen omhandler.

Og personuthenging er vel ikke ønskelig her?

Jeg synes den er på grensen allerede, kanskje tilogmed over, da mange vet hvem dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...