Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerning av ulveklo, grotid?


Recommended Posts

Altså, jeg har en hund som har skadet ulvekloen en gang tidligere og fikk neglerotbetennelse... det var et helsikkes å få behandlet da betennelsen blusset opp gang på gang etter endt antibiotikakur :-/ Nå er det kloen på den andre foten som har fått det. Startet som litt verk ved kloen og nå er det er betent stort sår på innsiden av ulvekloen :-/ I stede for X antall kurer så tror jeg fjerning vil være hensiktsmessig :-) Jeg ønsker ikke å fjerne kloa med mindre jeg må!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lignende årsaker hos meg også Shlush. Jeg gjør det igjen om jeg må, men kun dersom jeg mener det er hensiktsmessig i det lange løp.

Ja... Sist foreslo veterinæren å fjerne, men jeg sa at jeg ville helst unngå det :-)

men nå ser jeg meg mett på disse ulveklørne :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, da må man vel heller se på hva slags potesokker man bruker :lol:

Fjerning av ulveklør(ulovlig) gjøres hos de fleste hundekjørere når valpene er 1-4 dager gamle pga de er i veien for potesokkene som skaper gnagsår ol. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Nico :( ...men blir det ikke utstilling på Vestnes på han da?

takk folkens :-) Kloen er blitt grønnere over natten :-/ antibiotika er startet!

Så lenge det er forsvarlig så stiller jeg han :-) Altså, om såret har lukket seg og han ikke har vondt. Så jeg krysser fingrene for at det skal gå bra.

Han har lpstevne førstkommende helg, han virker ikke til å ha vondt i heletatt :-) Så jeg håper at antibiotikaen har slått til litt da, evnt så kaster jeg på en runde selvheftende bandasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...