Gå til innhold
Hundesonen.no

sår på ryggen


Recommended Posts

Jeg har en tispe som er blandingsrase, hun er sikra 5år, og for noen dager siden mens jeg koste med henne merket jeg noe klumpete i pelsen på ryggen, og tok Selfølgelig å utforsket dette videre å det var tørket blod vi fant, og noe hvit masse som jeg ikke kan sette helt fingern på hva var. Så vi tok en "amatørisk" klipp for å få et bedre øye på det. Jeg klarer enda ikke å forstå hva det er, og det er vanskelig å forklare hvordan såret ser ut. Men uansett håper jeg på hjelp om hva det kan være og hva jeg burde gjøre med det. Kommer ikke til å ta henne til vetrinær vist det ikke er alt for alvorlig, virker ikke heller som om hun har noen store smerter der.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIden du ikke har bilde av det og heller ikke helt klarer og forklare hvordan såret ser ut, så er det også veldig vanskelig for oss og mene noe som helst om det.

Er området ved såret varmt, hovent og/eller rødt? Hvis ja, så kan det være betent og da ville jeg fulgt nøye med og sett utviklingen. Er det åpent så ville jeg kanskje hatt i litt pyrisept, men vet ikke hvor mye "vits" det er om hun har hatt såret en stund. Hvor stort er såret? Er det åpent? Er det dypt?

Hvis såret virker lukket og ikke infisert (ikke kjennes varmt og hovent ut), og så lenge allmenntilstanden hennes er fin (spiser, drikker, er i aktivitet og ikke virker syk), så ville jeg sett det an. Kan være hun bare har skrapet borti noe og det gror av seg selv. Men om det blir mer mer rødt og hovent, om det væsker og om hun begynner og klø seg eller virke syk, så ville jeg reist til dyrlegen med henne.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...