Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonentreff i Trøndelag

Ingvild

Recommended Posts

Ja, Trondheim er et greit sted å ha det på mange måter, da både tog og buss "ender" i Trondheim, så man kan ta buss eller tog inn til Trondheim og ferdig med det liksom. Men på en annen side vil vi jo ha et sted hvor det er fint å gå, men hvor det ikke er for mange folk. Det er fint oppi Estenstadmarka her, men det er nesten en halvtime med buss fra sentrum - kommer an på hvilken buss man tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' Trondheim er et greit sted å ha det på mange måter, da både tog og buss "ender" i Trondheim, så man kan ta buss eller tog inn til Trondheim og ferdig med det liksom. Men på en annen side vil vi jo ha et sted hvor det er fint å gå, men hvor det ikke er for mange folk. Det er fint oppi Estenstadmarka her, men det er nesten en halvtime med buss fra sentrum - kommer an på hvilken buss man tar.[/quote']

Ja, det er ikke lett det med sted.

Jeg bare lurer litt på det med hva vi skal gjøre også. Skal vi gå tur? Skal vi stoppe? Skal vi bare være på ett sted? Skal vi grille? Skal vi bare spise annen medbrakt mat? Skal hundene slippes, eller gå i bånd?

En ting er i alle fall sikkert, og det er at alle hundene ikke kan slippes på en gang. Mitt forslag er at vi slipper de i puljer med passende hunder, så de får leke, mens de andre er i bånd. Ellers blir det bare kaos. Så kan de som leker gå litt unna de andre. Men da må vi jo finne et sted som passer da, og som vi kan slippe de på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, LiLi - du har tenkt på det du! :thumbs:

Er også enig i at vi bør slippe hundene i puljer. Min lille storing på 20 kg er vel litt brautende til din lille på 2-3! :)

Jeg er ikke så godt kjent i Trondheim når det kommer til passende turplasser jeg. Så det tror jeg at jeg stoler på Ingvild eller Marie til å finne ut! :D

Det hadde jo vært litt koslig å kunne grille noen steder da! :D Synes iallefall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, LiLi - du har tenkt på det du! :thumbs:

Er også enig i at vi bør slippe hundene i puljer. Min lille storing på 20 kg er vel litt brautende til din lille på 2-3! :)

Jeg er ikke så godt kjent i Trondheim når det kommer til passende turplasser jeg. Så det tror jeg at jeg stoler på Ingvild eller Marie til å finne ut! ;)

Det hadde jo vært litt koslig å kunne grille noen steder da! :D Synes iallefall jeg!

Det er godt mulig ja ;) Vi vel vel helst komme fra det hele uten enkelte flate hunder :P Neida. Men uansett er det vel litt mye for de fleste hunder og forholde seg til så mange ukjente hunder på en gang, tror nok det ville blitt ganske kaos. Ikke at vi vet hvor mange det blir ennå da men... Hehe.. Håper det blir flere enn før jul da :roll:

Grilling hadde vært kos ja, hvis det lar seg gjøre. :D

Men sted er det stadig tilbakevendende spørsmålet uten svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe hundene i puljer bør vi ja. Det er for eksempel ikke så veldig lurt å ha LiLi løs mens Tinka og Ask raser fra seg - de har nemlig ikke helt kontroll på hvor de løper og hva de holder på med. :roll:

Jeg foreslår at vi går et stykke, og slipper noen hunder løs mens andre går i bånd, og bytter litt på etterhvert så alle hundene får leke med noen som passer - ikke bare i størrelse, men som går fint sammen også. Om det går bra, kan vi jo etterhvert slippe flere og flere.

Matpause er bra, og grilling er koselig (så lenge vi setter fast Tinka i et tre). Vi kan jo for eksempel si det sånn at f.eks. to stykker tar med engangsgrill, også tar alle med det de selv vil grille.

Ang. sted kan vi jo bruke det stedet hvor vi egentlig hadde tenkt til å ha det sist gang - ikke at jeg husker hva det het, men allikevel.

Er det noen som har forslag til dato - eller datoer hvor de absolutt ikke kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe hundene i puljer bør vi ja. Det er for eksempel ikke så veldig lurt å ha LiLi løs mens Tinka og Ask raser fra seg - de har nemlig ikke helt kontroll på hvor de løper og hva de holder på med. :roll:

Jeg foreslår at vi går et stykke, og slipper noen hunder løs mens andre går i bånd, og bytter litt på etterhvert så alle hundene får leke med noen som passer - ikke bare i størrelse, men som går fint sammen også. Om det går bra, kan vi jo etterhvert slippe flere og flere.

Matpause er bra, og grilling er koselig (så lenge vi setter fast Tinka i et tre). Vi kan jo for eksempel si det sånn at f.eks. to stykker tar med engangsgrill, også tar alle med det de selv vil grille.

Ang. sted kan vi jo bruke det stedet hvor vi egentlig hadde tenkt til å ha det sist gang - ikke at jeg husker hva det het, men allikevel.

Er det noen som har forslag til dato - eller datoer hvor de absolutt ikke kan?

Jepp, enig. :thumbs:

Mener du Torsbustaden? Det kan vi godt, hvis det er greit for de andre.

Når er det tenkt da? Nå snart eller? Er jo så fryktelig kaldt, hehe.. Men er jo lenge til det blir varmt, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får bare avtale dato. Jeg kommer ikke til å holde meg oppdatert på dette emnet, men regner med Marie holder meg oppdatert om hva som skjer ang. hundesonentreff. Dere får finne en dato og et sted og sånn, og om det passer så blir Tinkarusk og jeg med.

Er det forresten bare jeg som har store problemer med å finne ut hva jeg skal trykke på for å sende innlegget? Jeg håper det går greit og at det kommer fram på riktig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...