Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykkelfeste


Recommended Posts

De koster 4-500 kroner :) Har du hunder som løper forran sykkelen med noenlunde stram line om du binder strikktau i stanga til styret? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan jeg aldri tenke meg :lol: Har ikke sykla med hund siden jeg hadde Kahlo, hun løp stort sett rett frem men kunne ta noen utstikkinger til siden om det var noe spennende, regner med lupin kan bli vanskelig å få til å løpe rett frem foran uten å drive å stoppe og styre. Mest skeptisk til 40 kg hund (fordelt på to) som brått drar ut til siden, tror kanskje jeg har bedre kontroll med en springer - der har jeg hvertfall tålt det fint før uten problemer.

@SiriEveline Tror jeg er for lat og lite handy til å tørre det. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og blir ikke hunden lett utsatt for å bli kjørt på når den løper foran? Det kan jo skje at hunden får fert av noe løpetid-rester på bakken.

Mener du av sykkelen eller av trafikk?

----------

Springer fungerer overhode ikke her da en av hundene ikke trives ved siden av sykkelen.

Synd det ikke finnes noe hurtigutløser ordning for stangen.

Edit: @raksha

Når jeg syklet med stor hund som var troendes til å ta utstikkere så dobbelsikret jeg meg med sykkelsele som ble festet i springer, samt halsbånd og kobbel som gjorde det mulig å styre nesen opp fra grøften. Den hunden var i tillegg aggressiv mot andre hunder og det gikk helt fint å sykle med henne alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: @raksha

Når jeg syklet med stor hund som var troendes til å ta utstikkere så dobbelsikret jeg meg med sykkelsele som ble festet i springer, samt halsbånd og kobbel som gjorde det mulig å styre nesen opp fra grøften. Den hunden var i tillegg aggressiv mot andre hunder og det gikk helt fint å sykle med henne alikevel :)

Ja, i springer har jeg syklet forbi det meste med to uten problemer. Men ser for meg at det blir mindre stabilt med en sånn stang som festes foran? Springeren demper vel mer og påvirker ikke fremdelen av sykkelen.(og dobbelsikring er jeg veldig glad i :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i springer har jeg syklet forbi det meste med to uten problemer. Men ser for meg at det blir mindre stabilt med en sånn stang som festes foran? Springeren demper vel mer og påvirker ikke fremdelen av sykkelen.(og dobbelsikring er jeg veldig glad i :lol: )

Aner ikke egentlig, har ikke prøvd stang. Og jeg kommer ikke til å gjøre det med mindre det finnes mulighet til å løsne kobbel raskt og greit fra sykkelen (i tilfelle uhellet er ute).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...