Gå til innhold
Hundesonen.no

Alder på valp på kennel


bianka
 Share

Recommended Posts

Tenker du på kennel mens du er på ferie? Kommer ann på hunden, hvor trygg den er osv, og hvor lenge den må være på kennel, men jeg tenker nærmere året jeg... I hvert fall ikke før den er gammel nok til at man ikke omtaler den som "valp" enda:P Men ja, veldig individuelt mtp hvor stødig hunden er, samholdet med de andre hundene og lengde på opphold.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ville jeg ikke gjort det overhodet så lenge jeg kunne unngå det, men om man må så er det vell mer avhengig av hvordan kennelopplegget er, hvordan valpen er, om den har en hund å være sammen med (og hvordan denne hunden er), hvor lenge det er snakk om osv, men kennel kan være stressende, selv for voksne hunder og en valp er jo ikke ferdig utviklet, vanskelig å si hvordan den takler det. Personlig hadde jeg nok helst droppet alle opplegg som krever at hunden må på kennel, om det ikke er mulig hadde jeg heller satset på privat pass, fortrinnsvis av kjentfolk, evt annen privat pass.

Jeg synes ikke det er noe allright og sette voksne hunder på kennel heller og unngår det så langt det er mulig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er nå 4 måneder men det blir ikke nå selvfølgelig siden hun er altfor ung og det er ikke nå jeg tenker på. Men jeg lurte på hvor gammel hun bør minst være før jeg evt. lar hun være på kennel? Hva er grensen deres på deres hund? Jeg reiser ikke før hun er gammel nok fordi hundene kommer selvfølgelig i første rekke foran alt annet. :D Derfor jeg spurte her for å høre andres synspunkter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er nå 4 måneder men det blir ikke nå selvfølgelig siden hun er altfor ung og det er ikke nå jeg tenker på. Men jeg lurte på hvor gammel hun bør minst være før jeg evt. lar hun være på kennel? Hva er grensen deres på deres hund? Jeg reiser ikke før hun er gammel nok fordi hundene kommer selvfølgelig i første rekke foran alt annet. :D Derfor jeg spurte her for å høre andres synspunkter. :D

Finnes ingen fasit på det, vil alltid være store individforskjeller, forskjellige kennelannlegg kan ha forskjellig praksis/tilbud/fasiliteter osv. Aldersgrense er for meg helt umulig og sette utover at jeg aller helst ville unngått det overhodet med unghund/valp, fordi det kommer an på situasjonen, noe jeg måtte tatt stilling til der og da. Men det skulle ha vært veldig nødvendig for at jeg i det hele tatt skulle vurdert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

For meg handler det mer om KENNELEN enn alder på valpen. En valp som i utgangspunktet er riktig nagla har ikke noe problemer med å bo ett par uker på kennel, MEN det forutsetter jo at man velger en kennel der man VET de tar hensyn til at det er en valp, og at man ikke plasserer den ett sted der kennel er en oppbevaringsplass hvor de kun ser folk morra og kveld.

Men finner man en liten kennel i nærområdet, få hunder og hyggelig personell så ville jeg ikke tenkt så mye på valpens alder i det hele tatt - forutsatt at valpen ellers er velfungerende. Og har den samboere som den er trygg på så ser jeg ikke noe problem med å plassere de på kennel om man skal bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Simba bodde på kennel i 4-5 dager da han var rundt 5-6 mnd. Null stress for han, vil jeg tro. Sist gang han måtte på kennel igjen begynte han å logre og pipe 5 min før vi kom fram, og var overhodet ikke interessert i å si ha det til meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...