Gå til innhold
Hundesonen.no

Springer tråden


Guest lijenta
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Hvis det er noen som har den orginale springertauget til å sette fast i hunden. Kan dere være snille og måle lengden på den? trenger å få justert min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Min var medvirkende årsak til at jeg tryna og har hatt bivirkninger etter hjernerystelse i ca seks uker. Så jeg lurte på hva utgangspunktet var. HAr slitt ut den som fulgte med og har en jeg har laget selv men den er for lang og hvor mye for lang er problemet. Og med å vite hvor lang utganspunktet var så blir det litt lettere å finne ut av hvor kort den må være. For i tiller så må jeg ta hensyn til sele og trekklysten som gjør at han havner lengere fram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fortatt ikke helt problemet - det er jo bare å korte inn så langt at hunden da ikke kommer framfor sykkelen når han ligger i full trekk.... men springer er ikke helt optimalt når man sykler med sele og hund som ikke bare løper rett fram i grøfta. Det ER en fare for at de havner foran framdekket, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg ser fortatt ikke helt problemet - det er jo bare å korte inn så langt at hunden da ikke kommer framfor sykkelen når han ligger i full trekk.... men springer er ikke helt optimalt når man sykler med sele og hund som ikke bare løper rett fram i grøfta. Det ER en fare for at de havner foran framdekket, dessverre.

oppdaget det ja. Han hadde løpt forbi plassen for to min siden og ingenting var å se men plutselig skulel han på den andre siden av sykkelen gitt. Får ikke målt for kålmarken vill ikke trekke utenom a han løper vedsidenav sykeklen og det i en hvis fart så må gjette meg til og da hadde det vært greit å ha noe å stare med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fortatt ikke helt problemet - det er jo bare å korte inn så langt at hunden da ikke kommer framfor sykkelen når han ligger i full trekk.... men springer er ikke helt optimalt når man sykler med sele og hund som ikke bare løper rett fram i grøfta. Det ER en fare for at de havner foran framdekket, dessverre.

Hva er optimalt å bruke istedenfor springer? Hilsen nuubie når det gjelder å sykle med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er optimalt å bruke istedenfor springer? Hilsen nuubie når det gjelder å sykle med hund.

Jeg fester hunden i styret og lar han løpe "i trekk" foran sykkelen :) Helt optmalt ville jeg hatt en form for utløsningsmekanisme så jeg kan frigjøre hunden fort fra sykkelen om noe skulle skje. Men har ikke "funnet opp" noe enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er optimalt å bruke istedenfor springer? Hilsen nuubie når det gjelder å sykle med hund.

Jeg foretrekker å ha de festet i trekkbelte og la de løpe foran sykkelen :)

Jeg gjør det når vi sparker, men har ikke turt å forsøke det på sykkel *noen har en tendens til å bare styrte ut i grøfta når det måtte passe herremannen :aww:*. Da må jeg liksom ha litt bedre kontroll (og det er oppskrytt å lære bikkja høyre og venstre må vite... ), så jeg korter inn båndet så mye som mulig - og håper det går bra denne gangen også :lol:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det når vi sparker, men har ikke turt å forsøke det på sykkel *noen har en tendens til å bare styrte ut i grøfta når det måtte passe herremannen :aww:*. Da må jeg liksom ha litt bedre kontroll (og det er oppskrytt å lære bikkja høyre og venstre må vite... ), så jeg korter inn båndet så mye som mulig - og håper det går bra denne gangen også :lol:.

Yihaa! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fester hunden i styret og lar han løpe "i trekk" foran sykkelen :) Helt optmalt ville jeg hatt en form for utløsningsmekanisme så jeg kan frigjøre hunden fort fra sykkelen om noe skulle skje. Men har ikke "funnet opp" noe enda :P

3116.jpg

Hva med å bruke panikk krok som man bruker til tauene til hester?

Vet ikke om du vet hvordan de brukes, men kroken "spretter" opp når du trekken den metalldingsen som det står pil på ;)

Du får kjøpt de i de fleste hestebutikker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er optimalt å bruke istedenfor springer? Hilsen nuubie når det gjelder å sykle med hund.

Jeg har jenten festet i strikktau(snørekjøringstau) i styret på sykkel/kickbike. Springer er ikke ideelt om man har hund som trekker. Løper hunden bare fint ved siden av funker det bra med springer.

Skal de løpe forran MÅ de løpe frem med stram line. Om de ikke trekker da, kan det bli mye krøll. Også er det en fordel å lære de kommandoen som "frem", "høyre" og "venstre".

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane, har du prøvd med stang foran? (denne typen http://kickbike.no/kickbike/utstyr-og-deler/hundefeste/)

 

Har lyst på, men er usikker på om det er så mye vits egentlig...

Nei, har ikke det. Nora løper bare rett frem, så der har jeg ikke behovet. Men jeg holdt på å kjøpe en gang. Bare for sikkerhetsskyld, men tror egentlig det bare blir i veien og tull, siden jeg ikke har behovet enn så lenge. Men vet om mange som "ikke kunne kjørt uten", som er veldig fornøyde :) :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fester hunden i styret og lar han løpe "i trekk" foran sykkelen :) Helt optmalt ville jeg hatt en form for utløsningsmekanisme så jeg kan frigjøre hunden fort fra sykkelen om noe skulle skje. Men har ikke "funnet opp" noe enda :P

Det er derfor jeg bruker baggenbeltet, dersom det skulle skje noe er det veldig fort gjort å løsne de derfra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...