Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt omplasseres!


Recommended Posts

Vi har kommet frem til at vi må omplassere Lycan, da vi ikke har kapasitet til å følge opp energi nivået hans.
Vi har ikke mulighet til å ha han ute der vi bor, da det ikke er lov med utekatter her, og vi ser at han har et stort behov for å være ute, da han driver å jakter og jager på både Imogen og Bliss, og det blir for dumt. Vi klarer ikke selv å få ut energien hans ved bare leking, til tross for at han har en kompis her. Han har et veldig stort jakt instinkt og vet hva han skal gjøre, så dere må forvente dere å få noen gaver innimellom.

Det hadde vært veldig koselig om han får ha en kattevenn, men han har også bodd alene, så det går fint. Men han SKAL være utekatt, hvis ikke kan det bli veldig vanskelig å ha han, da han bobler av energi.

Han er rundt 10 mnd gammel, kastrert og chippet hannkatt. Alle vaksiner er i orden, og ormekur kan følge med om det er ønskelig.
Han er veldig kosete katt, når han først har fått ut energi og er klar for å slappe av. Følger gjerne etter deg, og krever kos. Han er en fantastisk flott pus, jeg har hatt han i fosterhjem siden han var rundt 4 uker, og det blir trist at han skal dra, men det er rett og slett for hans eget beste.

Vi holder til i Bergen (: Er det noe dere lurer på, så ikke nøl med å spør!

ok9zli.jpg

Dagen vi fikk han i fosterhjem.

dnm3bd.jpg

3 mnd'er gammel.

mim6n7.jpg

5 mnd'er gammel

dh70ow.jpg

Kan ikke skorte på jaktinstinktene!

qq7ji1.jpg

Men det er godt med kos og (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Å synd dere bor så langt unna, for om jeg skulle hatt katt, så hadde det måtte blitt en som trives med å være mye ute! Denne hørtes nesten perfekt ut !

Du får da starte med en tog tur :)

Fin katt, men passer ikke her. Ute har vi en dominant katt (eller hva jeg skal kalle den) inne har jeg vorsteh som er kjent for å kunen ta kater. Altså katten hadde ikke fått fred den første tiden i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å synd dere bor så langt unna, for om jeg skulle hatt katt, så hadde det måtte blitt en som trives med å være mye ute! Denne hørtes nesten perfekt ut !

@Enits skal vel kanskje til Oslo snart, hun kan kanskje ta han med? (: evt hadde vi nok funnet en løsning (:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får da starte med en tog tur :)

 

Fin katt, men passer ikke her. Ute har vi en dominant katt (eller hva jeg skal kalle den) inne har jeg vorsteh som er kjent for å kunen ta kater. Altså katten hadde ikke fått fred den første tiden i det heletatt.

Han hadde nok vært litt stresset der da ja, pga vorsteh'en.. Så dumt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Enits skal vel kanskje til Oslo snart, hun kan kanskje ta han med? (: evt hadde vi nok funnet en løsning (:

Må får overtalt (få klarsignal) fra mannen først :P Vi har snakket endel om katt, men vurderer det veldig nøye, opp og ned i mente, pga min allergi. Vi vil ikke skaffe oss en katt om vi må kvitte oss med den, derfor tanken på en katt som liker seg ute. Men vi skal diskutere det litt nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må får overtalt (få klarsignal) fra mannen først :P Vi har snakket endel om katt, men vurderer det veldig nøye, opp og ned i mente, pga min allergi. Vi vil ikke skaffe oss en katt om vi må kvitte oss med den, derfor tanken på en katt som liker seg ute. Men vi skal diskutere det litt nærmere :)

Du får gi beskjed når du vet noe mer ^^ vi vil heller vente litt å gi han et godt hjem, enn å omplassere til noen vi ikke er sikre på! Så han er kun lagt ut her og på et katteforum jeg er på, så jeg er sikker på at jeg "vet" hvem han går til ;p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

En liten oppdatering her!
Han ble omplassert til noen som ønsket en katt til, da den ene deres døde. Der skulle han få lov til å være utekatt med store uteområder, masse skog og et eget kattehus.

I går fikk jeg en telefon fra damen til han som eide katten, at noen hadde ringt og sagt de hadde tatt han inn til seg. Det er andre gang han har gått seg bort, så tenkte ikke mer på det, og ga navnet til han som overtok katten til hun som fant han. Viser seg at dette var naboen hennes, og katten er i kjempe dårlig stand. Fryktelig tynn og full i floker, han har prøvd å stukket av flere ganger, oppsøkt hjelp etc, og endelig var det noen som hjalp.
Takke seg til at vi ikke fikk endret navnet som er registrert på chipen!

I dag kommer han tilbake til han som adopterte han, og som bodde med oss. Han har flyttet inn i leiligheten vi bodde i tidligere, og som Lycan vokste opp i. Så nå kommer Lycan hjem igjen, til leiligheten han ble reddet i første gang, til eieren han vokste opp med. Der skal han få lov å være utekatt og leve det gode liv!

Vi er veldig spent på hvordan han egentlig ser ut nå. Så de skal vaske og børste han godt, gi han masse kjærlighet og en tur til vetrinæren for å se at alt står bra til!

Damen til Daniel, som eide han først er i utgangspunktet allergisk mot katt, men hun så hvor mye den katten har betydd for han, så hun er villig til å ofre litt!

De hadde jo heller ikke noen ting til katt, men heldigvis hadde vi en del ting! Så nå fikk de med seg litt mat så han har skikkelig mat til over helgen, kattedoer, leker, børster, klosakser, pulver for dårlig mage, godbiter, og klosaks! Så dette blir bra!

Lille babyen kommer hjem til sitt barndsomhjem igjen, til sin gamle eier, som er sjeleglad for å få han tilbake, og veldig forbanna på hva som har skjedd med han!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...