Pringlen Skrevet 5. Mai 2014 Rapporter Skrevet 5. Mai 2014 Nå er jo CD et dårlig eksempel på svak helse og funksjon. Men spaniels er jo ikke raser som skal ha det, så sånn sett er det en grov feil(diskvalifiserende) eksteriørt. Hverken mer eller mindre... Siter
Kokospaniel Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Nå er sikkert jeg litt dum. Men jeg forstår ikke hvorfor en vil ha jaktvarianter hvis en ikke jakter, eller har bruk for en ekstrem duracellkanin. Har en et ønske om en hund som ikke skal på utstilling i noe særlig grad (som det jo ofte ikke er noe særlig vits i med working-variantene), kan en ikke da gå for en dual fra foreldre som er av de lettere i kroppen og med litt mindre pels enn de verste show? En får for de aller fleste mer enn nok hund der av alle spanielene. Jeg har ca 10,5 kg tispe, ho har forholdsvis lite pels og blir barbert om sommeren og holdt forholdsvis kort resten av året. Det er ikke bikkja sin skyld at ho ikke har gjort det bedre på agility og spor enn ho har, det er meg som eier som ikke får trent nok og rett. Vi har til nå heller ikke klart å slite ho skikkelig ut med å gå på tur, det er alltid masse igjen å hente ut. I mitt hode er helse viktigst, så utseende. Både fysikk og psyke må være på plass. Synes forresten det var veldig lave tall på både HD- Og AD-røntgen av cockere, men har ikke fullt med på antall registrerte osv i fjor. En må ikke komme dit at en påstår at en rase ikke har den og den skavanken fordi en ikke sjekker den... 2 Siter
MegaMarie Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Nå er sikkert jeg litt dum. Men jeg forstår ikke hvorfor en vil ha jaktvarianter hvis en ikke jakter, eller har bruk for en ekstrem duracellkanin. Har en et ønske om en hund som ikke skal på utstilling i noe særlig grad (som det jo ofte ikke er noe særlig vits i med working-variantene), kan en ikke da gå for en dual fra foreldre som er av de lettere i kroppen og med litt mindre pels enn de verste show? En får for de aller fleste mer enn nok hund der av alle spanielene. Jeg har ca 10,5 kg tispe, ho har forholdsvis lite pels og blir barbert om sommeren og holdt forholdsvis kort resten av året. Det er ikke bikkja sin skyld at ho ikke har gjort det bedre på agility og spor enn ho har, det er meg som eier som ikke får trent nok og rett. Vi har til nå heller ikke klart å slite ho skikkelig ut med å gå på tur, det er alltid masse igjen å hente ut. I mitt hode er helse viktigst, så utseende. Både fysikk og psyke må være på plass. Synes forresten det var veldig lave tall på både HD- Og AD-røntgen av cockere, men har ikke fullt med på antall registrerte osv i fjor. En må ikke komme dit at en påstår at en rase ikke har den og den skavanken fordi en ikke sjekker den... Kunne du nevnt noen dual oppdrettere eller oppdrettere som avler på mindre pels? Send gjerne på PM om du vil det 1 Siter
lucy Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Kunne du nevnt noen dual oppdrettere eller oppdrettere som avler på mindre pels? Send gjerne på PM om du vil det Jeg er og veldig interessert i det Siter
Kokospaniel Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Må tenke litt, har ikke fulgt så godt med på oppdrettere de siste åra, med "middelaldrende" hund og uten umiddelbare planer om å skaffe ny... 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.