Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger pass til schæferskinnet i påsken


Emilie
 Share

Recommended Posts

Hater virkelig å spørre, men er det noen i Bergensområdet som har mulighet? Saken er nemlig den at jeg drar utenlands i påsken og da var den opprinnelige planen at @Alvira skulle ha henne og Cujo. MEN - Venus har fått løpetid og da blir Alvira sittende med 130 kilo med testosteron, pluss en høyløpsk Venus :( Derfor lurer jeg altså om noen hadde kunnet hjelpe meg/henne med å passe Venus fra førstkommende lørdag og en uke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater virkelig å spørre, men er det noen i Bergensområdet som har mulighet? Saken er nemlig den at jeg drar utenlands i påsken og da var den opprinnelige planen at @Alvira skulle ha henne og Cujo. MEN - Venus har fått løpetid og da blir Alvira sittende med 130 kilo med testosteron, pluss en høyløpsk Venus :( Derfor lurer jeg altså om noen hadde kunnet hjelpe meg/henne med å passe Venus fra førstkommende lørdag og en uke frem.

Blør hun mye? er det sånn at det blir blod overalt liksom? Hvordan er hun? rolig? krevende? lydig? trekker i bånd osv? Røyter hun mye for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra 12.-19., @Wachita :) Men @Alvira er tilgjengelig hele uken om noe skulle skjære seg :)

Nei, det er noen bloddråper her og der, hun er flink å vaske seg, men ikke nok til at løpetiden går hen ubemerket, @Enits. Hun er veldig rolig inne, krever ikke mye, men ELSKER turer og aktiviteter ute. Hun er lydig og med bestikkelser veldig lydig. Hun kan trekke litt i bånd da hun er vant til å gå med sele (jeg har belte så hun trekker meg på tur), men hun går tålig greit med halsbånd også. Er vant til å gå i flexi og vanlig kobbel. Hun kan være alene hjemme, har en tendens til å legge seg i møbler, for det er hun vant til. Det er null problem å ha henne på gulvet, men er man ikke hjemme kan jeg ikke garantere at hun ikke gjør det. Hun varsler når det banker på døren, ellers stille. Hun er grei med andre hunder, men som sagt løpetid kan være litt upassende å henge så mye med andre. Hun liker ikke valper. Hun er snill med folk. Hun vokter ikke maten sin/leker/tyggesnacks, hun sover om natten, hun aksepterer katter som er vant med hund (men jager katter som er ute), kommer på innkalling, stikker ikke av, kan en haug med kommandoer osv. En relativt ukomplisert dame på straks 11 år. Bortsett fra løpetiden så er hun en veldig enkel hund :)

Edit: tåler all håndtering, blir aldri sint/lumsk og akkurat nå røyter hun nesten ikke i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på om jeg kan og har ikke diskutert det med samboer enda. Jeg sliter med hofte og bekken så tåler dårlig sterke hunder som trekker samt vi skal på noen dagsturer der vi ikke kan ha hund med.

Ja, da blir hun nok litt for mye tror jeg, ja. Som sagt, hun krever ikke så mye, men trykker man på den på-bryteren, så er hun virkelig på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg var superklar for litt schæferbesøk, helt til jeg kom til den delen med løpetid :/ Fjotten er grei med læpetisper og særs lite hormonell av seg, men ikke verdt å ta noen sjanser. Håper det ordner seg for dere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...