Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe galt med halen. Vannhale?


Recommended Posts

Montis hale er rar, tror den har vært sånn siden i går (stusset et par ganger). Men i dag er det tydelig noe som ikke stemmer. Halen er som vanlig fra midten og inn til rumpa, men den andre halvdelen bare henger slapt.

I utgangspunktet ville jeg tenkt vannhale, men plutselig i dag så stod halen rett opp igjen som normalt ganske lenge. Nå er den slappfis igjen.

Ser ikke ut som om han har smerter, han kan dempe litt om jeg klemmer veldig på halen men det kan jo like gjerne være fordi han synes det er snålt at jeg plutselig står og styrer med halen. Bakparten er helt fin, han synes det er godt å bli klødd og viser egentlig lite tegn til smerte. Virker kvikk og fin.

Hva kan det være? Ville ikke halen hengt konstant om det var brudd eller vannhale? Ikke plutselig stå rett opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty sin var litt i hytt å pine når hun hadde vannhale..

Okei, kanskje det kan være det allikevel da. Ventet du det bare ut?

Edit: Og burde han ikke vise tegn på smerte i så fall? Han setter seg jo på halen helt frivillig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kanskje det kan være det allikevel da. Ventet du det bare ut?

Edit: Og burde han ikke vise tegn på smerte i så fall? Han setter seg jo på halen helt frivillig..

Jeg kjørte innom vet'n på vei til et annet ærend - jeg er jo fast og god kunde, så veterinæren tok en kjapp sjekk på henne på venterommet å konstanterte at det var vannhale. Jeg ventet den bare ut, ga henne en halv remadyl siden hun var smerte påvirket og nektet henne tilgang til bassenget (fy meg!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte innom vet'n på vei til et annet ærend - jeg er jo fast og god kunde, så veterinæren tok en kjapp sjekk på henne på venterommet å konstanterte at det var vannhale. Jeg ventet den bare ut, ga henne en halv remadyl siden hun var smerte påvirket og nektet henne tilgang til bassenget (fy meg!) :)

Her koster det vel 500 kroner å snakke med noen :P En veterinærvenninne kjente på halen og kjente ikke noe. Og han stod fint og godtok all klemming og sånn da og. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest, men der står det jo at hunden har sterke smerter..

Hehe, ja, står litt forskjellig så jeg nå :P Lengre ned står det nemlig at hunden kan få smertestillende om den har smerter, så da virker det ikke som at det må være smertefullt. Ihvertfall på andre linker jeg finner og diskusjoner om det virker det ikke som at det alltid er smertefullt altså, men dra til veterinæren om den virker smertepåvirket eller det går over mange dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, står litt forskjellig så jeg nå :P Lengre ned står det nemlig at hunden kan få smertestillende om den har smerter, så da virker det ikke som at det må være smertefullt. Ihvertfall på andre linker jeg finner og diskusjoner om det virker det ikke som at det alltid er smertefullt altså, men dra til veterinæren om den virker smertepåvirket eller det går over mange dager :)

Du har et veldig godt poeng der, altså :P Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasit hadde vannhale to ganger ,første gang var hele halen helt lam i flere dager før den ble gradvis bedre. Andre gang var det mer slik du beskriver, at den var slapp fra midt på ca, da kunne han jo bevege den litt. Han fikk metacam begge gangene, mest fordi dyrlegen sa at det som regel gjør vondt selv om de ikke viser så veldig tegn til det. Better safe than sorry rett og slett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...