Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsbur


Recommended Posts

Hei dere :)

Jeg lurer på hvor stort et utstillingsbur bør være?

Min hund er ikke vant til bur, men var å kjøpte det største utstillingsburet dyrebutikken hadde dette var ikke mer enn 76 cm høyt, men langt og bredt nok for han. (han er ca litt over 80 i mankehøyde)

Dette er et lett tøybur med sterk stålramme

Han gikk selv inn og la seg når jeg hadde satt det sammen :)

Han er veldig rolig av seg, og kjøpte rett og slett et bur for at han blir så sliten i hodet før vi skal i ringen da det ofte blir mye venting...

er dette for lite siden han ikke kan stå oppreist? Han skal igrunn bare ligge der inne?

det kan åpnes fra to sider, med vindu, og åpning i toppen.

Han trives ihvertfall, men vet ikke om det burde vært større?

Takker for svar :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har også ganske små, men vi kjøpte et svært tøybur hvor vi kunne sette dem inn sammen (4 stk).

De klarer å stå oppreist i det, snu seg og det som er, men de ligger nå bare der og slapper av. :)

Så nei, så lenge hunden din er komfortabel der ser jeg ikke poenget med noe større. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig (umulig?) å finne reisebur til våre store hunder.

Jeg bruker grinder når jeg er på utstilling - da kan de sitte uten å skalle om de vil se seg om, men de kan også legge seg ned og har god plass til det. Jeg kan dekke til grindene med laken og tepper om de trenger mer privatliv, og grindene kan gjøres mye større og dermed gi bedre plass om jeg har med flere hunder, ved at jeg setter grindene mot en vegg eller i et hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...