Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil passe Luna i sommer?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Da har jeg fått endelig bekreftelse på at jeg skal til Afrika :D Men da trenger jeg noen som kan passe på lille Luna fra 30. juni til 28. juli. Det er ganske langt fram i tid, men det er vel relativt normalt å ha begynt med ferieplanlegging allerede nå?

Luna er en liten, sort Labrador på 2,5 år. Hun er veldig rolig inne, men kan være litt gira og rastløs på nye steder, spesielt der det er andre hunder, men det pleier å gå seg til ganske raskt. Hun er en bæsjespiser av dimensjoner (bare sånn at dere vet det), men det begynner å bli litt bedre. Hun er flink til å gå i bånd, trekker litt innimellom, men det er bare å si rolig "nei" eller stoppe opp, så kommer hun til venstre fot.

Dyret er jo matvrak, så hun er veldig lett å få med seg forbi andre hunder o.l. selv om hun nå har begynt å blåse i hilsinga på tur (noe som jeg synes er veldig deilig).

Hun har vokst opp med å sove i bur om natten, men sluttet med det for ca en måned siden, så hun kan gjøre begge deler. Hun blir utålmodig på morgenen (etter kl 8/9). Da begynner hun gjerne å pipe litt, for hun vil nemlig ha mat så tidlig som mulig. Det pleier å gi seg hvis man sier "nei, gå og legg deg". Det går også an å gi henne mat og så gå og legge seg igjen. Det er maten, ikke tur, som er viktig på morgenen ;)

Hun er veldig grei med andre hunder, men kan være litt voldsom med de litt mindre (typ. Chihuahua-, Havanais-størrelse). Hun bjeffer ikke hvis hun ikke står alene i et inngjerdet område.

Det er bare å spørre hvis det er noe dere lurer på om lille labben min :ahappy:

RED:: Bor på Årvoll (2 min unna Bjerkebanen) i Oslo.

1458542_10202995273591061_1968422157_n.j

1888676_10203623642139882_1748025928_n.j

1513308_10203304133672370_847089988_n.jp

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke mulighet til å ha henne hele den perioden, men hun kan godt være her en stund (hvis vi f.eks. er 2-3 stk som har henne og overleverer henne oss i mellom). :) Har ikke spikret sommeren helt ennå, men ser ut til at jeg skal hjem en helg eller to i juli, og da er det greiest å bare reise med en hund. ;)

Vil gjerne ha litt labradortid igjen. :heart: Har ti års erfaring med labrador som var helt på styr etter mat, så har litt erfaring med hvordan man håndterer det. :P (Bare spør hvem som helst som fikk møte henne, hun var virkelig helt ram på det der med mat og stjeling av mindre delikate ting ute...)

Vil dessuten helst slippe å passe løpetidstispe. Det tror jeg kan bli i overkant styrete i min 25 kvm store leilighet. :P

Geo er snill og grei og elsker labradorer. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke mulighet til å ha henne hele den perioden, men hun kan godt være her en stund (hvis vi f.eks. er 2-3 stk som har henne og overleverer henne oss i mellom). :) Har ikke spikret sommeren helt ennå, men ser ut til at jeg skal hjem en helg eller to i juli, og da er det greiest å bare reise med en hund. ;)

Vil gjerne ha litt labradortid igjen. :heart: Har ti års erfaring med labrador som var helt på styr etter mat, så har litt erfaring med hvordan man håndterer det. :P (Bare spør hvem som helst som fikk møte henne, hun var virkelig helt ram på det der med mat og stjeling av mindre delikate ting ute...)

Vil dessuten helst slippe å passe løpetidstispe. Det tror jeg kan bli i overkant styrete i min 25 kvm store leilighet. :P

Geo er snill og grei og elsker labradorer. :)

Det er jo absolutt en mulighet :) Vet at det kanskje blir litt for lenge sånn midt i ferien.

Haha, du kan godt få prøve å trene det bort! Det hadde jeg satt stooooor pris på :P Og hun får mest sannsynlig løpetid nå om ikke så lenge, og hun har hvert 10. måned, så det er nok ikke løpetid på den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt en mulighet :) Vet at det kanskje blir litt for lenge sånn midt i ferien.

 

Haha, du kan godt få prøve å trene det bort! Det hadde jeg satt stooooor pris på :P Og hun får mest sannsynlig løpetid nå om ikke så lenge, og hun har hvert 10. måned, så det er nok ikke løpetid på den tiden :)

Klarte aldri å trene det bort, men lærte meg i det minste noen triks for å håndtere det og være føre var. :P Det er reflekser som sitter igjen ennå!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad, jeg vil! :lol:

Men jeg skal bli spist av mygg i Kiruna i Juni visstnok, så LULZ til det. Men jeg kan väre superhvisomatte backup og kanskje få noe magi til hvis det blir dager hvor ingen kan passe! :) Se den labrador-sittinga da :wub: Gahhh :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan sikkert passe en liten stund før 9. juli eller etter 14. juli :D Jeg har en mopsehann og bor i Ski/Siggerud, ganske nærme Ingvild, så det er jo en mulighet du kan vurdere :P Blir nok boende hos mor den perioden og der har vi en labbefrøken f. desember 2012, og vi har hatt oppdrett på labrador og 2-3 stk. siden jeg var 10-11, så passer gjerne labbis igjen :wub: Om hun liker båt og sjøen er vi mye på båten ute ved Nesodden (båt som ligger ved en øy med masse båter) :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på Kreta fra 24 juni til 09 juli og blir mormor sånn ca 20 juli. Men altså, jeg har jo to til, så noen dager eller så etter 09 juli hadde det vært koselig med en labradorfrøken her. Tinka er liten, men hun lar seg ikke pelle på nesa, så det går sikkert bra :) Scilos liker de fleste. Vi vil helst ikke ha noe bur her. Har et til pynt på et soverom, men det har aldri vært noen hund inni der :lol: Henger meg på @Ingvild sitt forslag om å bytte på, hvis du ikke finner noen med hele sommeren ledig :) Håper hun er grei å ha med på tur med flere, for det kan nok hende at flokken blir litt utvidet med både stort og smått enkelte dager :) Hvis hun liker å bade, blir det ekstra koselig. Savner skrekkelig badehund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er så mange som er interessert :D

Klarte aldri å trene det bort, men lærte meg i det minste noen triks for å håndtere det og være føre var. :P Det er reflekser som sitter igjen ennå!

Det skjønner jeg godt. Det er bortimot umulig (har jeg funnet ut) å trene bort :| (uheldigvis)

Gad, jeg vil! :lol:

Men jeg skal bli spist av mygg i Kiruna i Juni visstnok, så LULZ til det. Men jeg kan väre superhvisomatte backup og kanskje få noe magi til hvis det blir dager hvor ingen kan passe! :) Se den labrador-sittinga da :wub: Gahhh :wub:

Altså, da har du jo hele juli til å passe en liten Labbefrøken :whistle:

Vi kan sikkert passe en liten stund før 9. juli eller etter 14. juli :D Jeg har en mopsehann og bor i Ski/Siggerud, ganske nærme Ingvild, så det er jo en mulighet du kan vurdere :P Blir nok boende hos mor den perioden og der har vi en labbefrøken f. desember 2012, og vi har hatt oppdrett på labrador og 2-3 stk. siden jeg var 10-11, så passer gjerne labbis igjen :wub: Om hun liker båt og sjøen er vi mye på båten ute ved Nesodden (båt som ligger ved en øy med masse båter) :ahappy:

Så bra! Da takler du nok bæsjespisinga hennes siden du er så vant med Labber :) Hun er veldig glad i svømming og vann og sjø og båt, men hun har bare sittet på båt sånn 3-4 ganger. Men det var ikke noe problem da. :ahappy:

Jeg er på Kreta fra 24 juni til 09 juli og blir mormor sånn ca 20 juli. Men altså, jeg har jo to til, så noen dager eller så etter 09 juli hadde det vært koselig med en labradorfrøken her. Tinka er liten, men hun lar seg ikke pelle på nesa, så det går sikkert bra :) Scilos liker de fleste. Vi vil helst ikke ha noe bur her. Har et til pynt på et soverom, men det har aldri vært noen hund inni der :lol: Henger meg på @Ingvild sitt forslag om å bytte på, hvis du ikke finner noen med hele sommeren ledig :) Håper hun er grei å ha med på tur med flere, for det kan nok hende at flokken blir litt utvidet med både stort og smått enkelte dager :) Hvis hun liker å bade, blir det ekstra koselig. Savner skrekkelig badehund!

Haha, ser den! Er ikke så glad i buret lenger, jeg heller. Tok endelig til fornuften :P Men ja, det blir kanskje lettere å bytte på litt. 4 uker er ganske lenge sånn midt på sommeren :)

Hun er utrolig glad i å bade! Vi gjør nesten ikke noe annet på sommeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D. Luna virker helt nydelig.

Jeg har ikke erfaring med hund, men har veldig lyst til å få det! Jeg har alltid hatt godt håndtlag med dyr. Hunder er supre turkamerater og alltid tilstede i øyeblikket. De hjelper oss å komme i kontakt med instinktene våre. Derfor vil jeg veldig gjerne få ha omsorg for en hund i sommerferien.

Siden jeg er student har jeg ikke anledning til å ha hund permanent, men vil veldig gjerne låne en hund så lenge som mulig i sommerferien. Sommerferien min er mellom 4. juni og starten av august. Jeg skal tilbringe sommeren i Bærum hos foreldrene mine, og på hytta deres ved Larvik. Kunne det være en mulighet for dere å la meg passe hunden deres i sommer?

Kontakt meg gjerne på 99351517 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg drar opp denne igjen, jeg. Nå begynner jo sommerferien å nærme seg litt mer, så man begynner kanskje å få ting litt mer på plass :)

Luna fikk løpetid i går (18. mai), så den er mest sannsynlig over ca. en uke før jeg drar. Jeg har også tenkt litt på hvordan best dele opp måneden jeg er borte. Det er vel kanskje like greit å bare dele opp i uker? Man kan jo helt klart justere det litt, hvis det ikke går opp, men det er jo i hvert fall en grei start :)

Uke 1: 28. juni - 6. juli

Uke 2: 6. juli - 13. juli

Uke 3: 13. juli - 20. juli

Uke 4: 20. juli - 29. juli

Noen som fortsatt er interessert i å passe en søt, liten Labbejente? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prate litt og legge inn noen godord hos samboer først isåfall, så kan ikke love noe her og nå, men vi planlegger telttur på en eller annen vidde den uken du har satt opp som nummer 3, tror du hun kunne trivdes med å være med på det sammen med to mennesker og en staff? Jeg holder til i Ski, så det burde ikke by på de største problemene med henting og levering mtp hvem andre som har meldt seg frivillig her.

Jeg lurer veldig på hvordan det er å ha en labrador skjønner du, og passing er jo en flott mulighet til å få et lite bilde av det ;)

Men ja, jeg må overtale en viss annen to-beining først :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne stilt opp, men jeg skal reise bort selv og har bare bilplass til to :hmm:

Takk uansett! Tror Luna hadde storkost seg med andre Labber, men går det ikke så går det ikke. Enkelt og greit :)

Jeg må prate litt og legge inn noen godord hos samboer først isåfall, så kan ikke love noe her og nå, men vi planlegger telttur på en eller annen vidde den uken du har satt opp som nummer 3, tror du hun kunne trivdes med å være med på det sammen med to mennesker og en staff? Jeg holder til i Ski, så det burde ikke by på de største problemene med henting og levering mtp hvem andre som har meldt seg frivillig her.

Jeg lurer veldig på hvordan det er å ha en labrador skjønner du, og passing er jo en flott mulighet til å få et lite bilde av det ;)

Men ja, jeg må overtale en viss annen to-beining først :teehe:

Jeg tror hun hadde storkost seg på en eller annen vidde med to mennesker og en staff! Hun digger staffer. (Jeg også, forsåvidt.) Hun er veldig enkel og grei, men som sagt hun er veeeeeldig matglad (som alle Labber) og hun spiser egentlig alt som lukter og har en konsistens. Men du er aldri alene ved middagsbordet da :rofl:

Hadde vært supert det, så bare si ifra igjen hvis du får overtalt mannebeinet ditt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prata med samboer! Å ha med en ekstra hund på tur hadde ikke vært noe problem, men siden han skal på road trip ukene før fjellturen er det litt usikkert når vi skal dra, og siden vi ikke får ha mer enn en hund i leiligheten vår blir det litt vanskelig å ta det på seg nå dessverre! :/ Sorry! Jeg burde ikke ha "rukket opp hånda" før jeg hadde sjekka om det passa. Lykke til med å finne hundepass :)

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prata med samboer! Å ha med en ekstra hund på tur hadde ikke vært noe problem, men siden han skal på road trip ukene før fjellturen er det litt usikkert når vi skal dra, og siden vi ikke får ha mer enn en hund i leiligheten vår blir det litt vanskelig å ta det på seg nå dessverre! :/ Sorry! Jeg burde ikke ha "rukket opp hånda" før jeg hadde sjekka om det passa. Lykke til med å finne hundepass :)

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Det skjønner jeg! Det går helt fint :) Kjenner en som studerer på NVH, og hun sender ut en mail til en del som studerer der, så jeg håper på at noen dyreinteresserte er villige til å passe henne litt :ahappy:

Kan du sende henne til Kiruna, så kan hun være med meg i skogen hver dag :P

Sukk :(

Håper du finner noen, det irriterer meg og river litt i meg at jeg ikke kan!

Jeg vurderer det sterkt! Men jeg tror 40 timer t/r blir bittelitt mye :hmm: Hun hadde nok kost seg i skogen i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...