Zitka Skrevet 22. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2014 Noen her som vet om Tyskland har noe ala som dogweb slik at man får snoket på hunder derfra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 22. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2014 Jeg har aldri klart å finne noe tilsvarende DogWeb utenfor Norden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 22. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2014 Æsj, hvordan sjekker man ut hd- og ad-statistikk på ei avlstispe og slikt da? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2014 Husker vi sjekket avlshanner og avkom (med inntekt) hos schæfer i Tyskland i fjor, så noe system tror jeg kanskje de har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crush Skrevet 22. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2014 http://www.pedigreedatabase.com/ eller working-dog, og ta det for god fisk at det er sant det som står Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 22. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2014 Etter litt ettertanke er det jo litt merkelig at Tyskland ikke har noe slikt system.. De har jo indexer på alt, så det må jo føres opp noen steder..Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 23. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Mars 2014 Det er jo ulike system i ulike land - det er ikke alle land at det er den nasjonale kennelklubben som har overordnet oversikt. For å få informasjon om avlsdyr ville jeg kontaktet eier/oppdretter, raseklubben, valpekjøpere, og ellers nettverk en har allerede etablert. Jeg bruker også mye googling, en finner brått informasjon på de mest utenkelige steder. Det finnes også rasefantaster som oppretter databaser for en rase, med internasjonalt nedslagsfelt - jeg vet for eksempel om to på min egen rase. En russisk og en amerikansk, men begge samler mest mulig informasjon om bernere over hele verden. Selv om informasjonen kan være basert på eiers opplysninger, tenker jeg at jo flere steder jeg finner at en hund er og har sånn og slik, jo mer sannsynlig er det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RDJ Skrevet 27. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Mars 2014 Tyskland har Dogbase. Denne brukes i alle fall av de jakthundraser jeg kjenner til, med indekser på aktuelle egenskaper osv. Men det koster litt å få tilgang. Google dogbase, så finner du det du trenger. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts