Gå til innhold
Hundesonen.no

Sud-domene hva er det?

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Skrevet
På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Skrevet

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Må jeg betale for et domene til da eller??

Skrevet

Nei, de hører til under domenet ditt, står det at du har 3 subdomener, så kan du ha tre undersider, eks.

agility.trulte.com

hunden.trulte.com

eksempel.trulte.com

Skrevet

Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Skrevet
Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Juhuuuuu!!!!

Happy nå, ass :)

Skrevet

Ordet SUB som IT-uttrykk brukes gjentagende hvor noe skal beskrives som "underliggende av noe". F.eks en sub-mappe er en mappe som er ligger i en annen mappe.

Ordet benyttes også ekstemt mye i programmering hvor vi lager funksjoner som skal utføre ulike ting i et program eller nettside. I disse funksjonene kan man finne sub-funksjoner som utfører en funksjon i den opprinnlige funksjonen. Ble det vanskelig? hehe...

Ved snakk om sub-domener så er subdomene navnet på det som teknisk heter "A-name" av et domene. Et domene som f.eks domene.com kan ha uendelige subdomener som peker til ulike adresser, mapper eller tjenester.

De fleste av dere benytter WWW når dere skal skrive inn en nettadresse. WWW er faktisk subdomene av et domene. www.domene.com er da satt sammen av subdomenet www og domenet domene.com.

Subdomener kan være hva som helst og er ikke noe som trengs å registreres andre plasser enn i domeneserveren (som regel tjenesteleverandøren deres). I domeneserverern (her kalt DNS) legger man inn de ulike domenene og hvilke subdomener dette skal ha (A-name på fagspråket).

Da legger man ofte inn www som et subdomene som skal peke mot noen internettsider. ftp som et subdomene som skal peke mot en FTP server, og kanskje mail som et subdomene mot en mailserver osv.

En god og profesjonell tjenesteleverandør i dag burde levere ubegrensede og gratis subdomener til sine brukere, og med muligheter for brukeren til å sette opp dette selv.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...