Gå til innhold
Hundesonen.no

Sud-domene hva er det?


Renate A

Recommended Posts

På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Må jeg betale for et domene til da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Juhuuuuu!!!!

Happy nå, ass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet SUB som IT-uttrykk brukes gjentagende hvor noe skal beskrives som "underliggende av noe". F.eks en sub-mappe er en mappe som er ligger i en annen mappe.

Ordet benyttes også ekstemt mye i programmering hvor vi lager funksjoner som skal utføre ulike ting i et program eller nettside. I disse funksjonene kan man finne sub-funksjoner som utfører en funksjon i den opprinnlige funksjonen. Ble det vanskelig? hehe...

Ved snakk om sub-domener så er subdomene navnet på det som teknisk heter "A-name" av et domene. Et domene som f.eks domene.com kan ha uendelige subdomener som peker til ulike adresser, mapper eller tjenester.

De fleste av dere benytter WWW når dere skal skrive inn en nettadresse. WWW er faktisk subdomene av et domene. www.domene.com er da satt sammen av subdomenet www og domenet domene.com.

Subdomener kan være hva som helst og er ikke noe som trengs å registreres andre plasser enn i domeneserveren (som regel tjenesteleverandøren deres). I domeneserverern (her kalt DNS) legger man inn de ulike domenene og hvilke subdomener dette skal ha (A-name på fagspråket).

Da legger man ofte inn www som et subdomene som skal peke mot noen internettsider. ftp som et subdomene som skal peke mot en FTP server, og kanskje mail som et subdomene mot en mailserver osv.

En god og profesjonell tjenesteleverandør i dag burde levere ubegrensede og gratis subdomener til sine brukere, og med muligheter for brukeren til å sette opp dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...